English

معاون فرهنگی مساجد استان‌های خراسان رضوی:

طرح "ثارالله" با اجرای بیش از ۳۰ برنامه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)

معاون فرهنگی مساجد استان‌های خراسان رضوی بیان کرد: مساجد استان‌های خراسان در قالب طرح «ثارالله» با اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه به عزاداری آقا اباعبدالله الحسین (ع) خواهند پرداخت و سیاه‌پوشی مساجد و محله‌ اطراف مساجد نیز مورد تاکید قرار گیرد.

طرح "ثارالله" با اجرای بیش از ۳۰  برنامه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرحسین احمدنیا؛ معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان رضوی اظهار داشت: مساجد استان‌های خراسان در قالب طرح "ثارالله" با اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه به عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام‌ احمدنیا افزود: برپایی بیش از ۴۰۰ ایستگاه صلواتی در مشهد توسط مساجد، برگزاری مراسم عزاداری و روضه‌خوانی آقا اباعبدالله(ع)، برپایی بیش از ۱۵۰ حسینیه‌ کودک در سطح استان در کنار مراسم بزرگسالان توسط مساجد و برپایی بیش از ۵۰ کرسی تلاوت مسجدی از جمله برنامه‌های مساجد است.

معاون فرهنگی مساجد استان‌های خراسان رضوی ادامه داد: طرح نذر خون، مراسم مقتل‌خوانی، طرح هر شب یک نکته عاشورایی، طرح سیمای شهدای کربلا با هدف آشنایی با یاران اباعبدالله(ع)، مراسم شیرخوارگان حسینی، برپایی خیمه مشاوره، طرح قصه‌های عاشورایی با محوریت کتاب آفتاب سرخ، پرده‌خوانی و نقالی و برپایی ایستگاه عاشوراییان از جمله برنامه‌هایی است که توسط مساجد در ماه محرم برگزار خواهد شد.

وی متذکر شد: مساجد استان‌های خراسان در قالب طرح «ثارالله» با اجرای بیش از ۳۰ عنوان برنامه به عزاداری آقا اباعبدالله الحسین (ع) خواهند پرداخت و سیاه‌پوشی مساجد و محله‌ اطراف مساجد نیز مورد تاکید قرار گیرد تا رنگ و بوی عاشورایی در تمام محلات استان حکم‌فرما شود.

حجت‌الاسلام‌ احمدنیا ابراز کرد: با توجه به اهمیت موضوع امر به معروف در قیام اباعبدالله(ع) طرح ۴۰ منبر امر به معروف در قالب طرح مسجد آمر در ۴۰ مسجد مشهد و با هدف احیای ۲ فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم به صورت ویژه نیز اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: از جمله طرح‌هایی که به صورت متمرکز توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در ماه محرم اجرا خواهد شد، اعزام ۱۲۰ مبلغ به روستاهای فاقد امام جماعت استان در قالب طرح امام سفیر و اعزام بیش از ۴۰۰ مبلغ به مساجد استان‌های خراسان خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ احمدنیا یادآور شد: تولید ویژه‌نامه ثارالله شامل سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد محرم ، محتوای آموزشی جهت مبلغین و ائمه جماعات، معرفی کتب، متن منبر، ایده‌های مسجدی محرم، منشورات از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مرکز است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://masjedona.ir/vm  به این ویژه‌نامه دسترسی پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه