English

استاندار خراسان رضوی:

رزمایش‌ها یک ضرورت قطعی است برای آمادگی کلیه دستگاه ها

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: رزمایش‌ها یک ضرورت قطعی است تا بتوانیم در مواقعی که نیاز واقعی داریم به بهترین شکل ماموریت خود را انجام دهیم و آمادگی دستگاهی و بخشی لازم و مدیریت در محل بسیار مهم است.

رزمایش‌ها یک ضرورت قطعی است برای آمادگی کلیه دستگاه ها

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: رزمایش‌ها یک ضرورت قطعی است تا بتوانیم در مواقعی که نیاز واقعی داریم به بهترین شکل ماموریت خود را انجام دهیم.

نظری این سخنان را در مانور امداد و نجات ولایت در بوستان بهار مشهد ابراز داشت و ادامه داد: دو نوع تمرین و رزمایش داریم و یک نوع بخشی و دستگاهی است که براساس سناریوهای دستگاهی طراحی و انجام می‌شود و سایر دستگاه‌ها کمک و همراهی می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی همچنین متذکر شد و گفت: این رزمایش نیز با محوریت هلال احمر طراحی شده و مابقی دستگاه‌ها از جمله علوم پزشکی، انتطامی و بسیج حول سناریوی هلال احمر کمک کردند.

وی در ادامه داد تصریح کرد: نوع دیگر رزمایش‌های عام است که به طور متمرکز باید سناریوسازی شود و همه دستگاه‌ها نقش خود و ماموریت‌هایی که تعریف شده را اجرا کنند و و در مقاطع مختلف زمانی پیاده‌سازی شود.

نظری یادآور شد: رزمایش‌ها یک ضرورت قطعی است تا بتوانیم در مواقعی که نیاز واقعی داریم به بهترین شکل ماموریت خود را انجام دهیم و آمادگی دستگاهی و بخشی لازم و مدیریت در محل بسیار مهم است و حضور به موقع، آمادگی دستگاهی در منطقه حادثه‌دیده و مدیریت در صحنه و مدیریت تاکتیکی بحران در محل حائز اهمیت است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: ما به تمرینات مشترک بین دستگاهی برای مدیریت دقیق در صحنه و انجام هماهنگی‌های لازم ماقبل آن نیاز داریم. اقتضائات محلی و منطقه‌ای و لحاظ آن‌ها در تمرینات فوق العاده مهم است.

نظری در خاتمه خاطرنشان کرد: باید مولفه‌های اختصاصی در محل شناسایی و لحاظ شود و ما باید حداقل سالی یک بار عملیات مشترک داشته باشیم تا به آنچه که در صحنه عمل واقعی نیاز است، نزدیک شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه