English

استاندار خراسان رضوی:

خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه به بهره برداری رسید

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این خط لوله با طول ۶۵ کیلومتر و قطر لوله ۳۰ اینچ با هدف پایداری، انعطاف پذیری، تقویت و توسعه گاز رسانی به شهرهای مرکزی و جنوب استان است.

خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوب علی نظری؛ استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: خط انتقال گاز دیزباد - تربت حیدریه بزرگترین ایستگاه خط انتقال در گاز خراسان رضوی است که به بهره برداری رسیده.

نظری افزود: این خط لوله با طول ۶۵ کیلومتر و قطر لوله ۳۰ اینچ با هدف پایداری، انعطاف پذیری، تقویت و توسعه گاز رسانی به شهرهای مرکزی و جنوب استان، گازرسانی به صنایع بزرگ نظیر کارخانه فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد است

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: و همچنین تقویت فشار گاز شهرهای منطقه، پایداری شبکه شمال شرق ایران با سرمایه گذاری ریالی و ارزی افزون بر ۵۲۳ میلیارد ریال، ۵.۴۱ میلیون یورویی و ۴۳ میلیون دلار به بهره برداری رسید.

همچنین در حاشیه این مراسم که جمعی از مسوولان محلی تربت حیدریه حضور داشتند؛ بهره برداری از پروژه گازرسانی به هشت روستای این شهرستان شامل کامه سفلی، کامه علیا، بیدستان، بکاول، سریشا، تروسک، کسکک و گوجی آغاز شد.

محسن زنگنه نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با بهره برداری از گازرسانی به این روستاها پوشش شبکه انتقال در این منطقه از خراسان رضوی به ۱۰۰ درصد رسید.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اکنون تمام ۹ شهر و ۲۲۶ روستای تابعه شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات و ۴ شهرک صنعتی و ۲۸۷ واحد تولیدی سطح منطقه از پوشش گاز طبیعی برخوردارند مضافا اینکه ۱۳ جایگاه سی ان جی سوخت رسانی به خودروها را انجام می دهند.

شایان ذکر است: خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه به عنوان بزرگترین ایستگاه گازرسانی خراسان رضوی صبح امروز با حضور معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی گاز ایران و استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

این خط انتقال گاز ۶۵ کیلومتر طول و  ۳۰ اینچ قطر دارد و با هدف پایداری، انعطاف پذیری، تقویت و توسعه گاز رسانی به منطقه، گازرسانی به کارخانه فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد، تقویت فشار گاز شهرهای منطقه و پایداری انتقال گاز در شمالشرق کشور ساخته شده است.

برای ساخت و بهره برداری از این طرح .۵۲۳.۶ میلیارد ریال به علاوه ۵.۴۱ میلیون یورویی(ارزی) (سرمایه گذاری ۴۳ میلیون دلاری) سرمایه گذاری شده است.

در این طرح ۳۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری انجام گرفته است و این خط انتقال گاز دارای ۱۱ ایستگاه تاسیسات، ۶ ایستگاه شیر بین راهی، یک ایستگاه لانچر، یک ایستگاه رسیور، یک ایستگاه انشعاب و دو ایستگاه حفاظت کاتدیک است.

همچنین امروز با بهره برداری از طرح گازرسانی به هشت روستای کامه سفلی، کامه علیا، بیدستان، بکاول، سریشا، تروسک، کسکک و گوجی گازرسانی به همه خط  انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه بهره برداری شدشهرها و روستاهای حوزه انتخابیه شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه بصورت ۱۰۰ درصدی انجام می گیرد.

با بهره برداری از این طرح ۹ شهرّ شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات و ۲۲۶ روستای حوزه انتخابیه و همچنین علاوه بر آن تعداد ۱۳ جایگاه CNG و ۴ شهرک صنعتی و تعداد ۲۸۷ واحد تولیدی و صنعتی از نعمت گاز برخوردار می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه