English

استاندار خراسان رضوی:

تاکید بر راهکارهایی داریم که گره گشای مشکلات موجود باشند

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بر پیگیری راهکارهایی که می‌توانند با سرعت بیشتری، گره از مشکلات موجود بگشایند تاکید داریم و منع قانونی برای مشارکت بخش خصوصی در تامین زیرساخت‌هایی همچون انرژی وجود ندارد.

تاکید بر راهکارهایی داریم که گره گشای مشکلات موجود باشند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید و شهرک‌های صنعتی استان که محور فعالیت‌های اقتصادی این خطه هستند، یک ضرورت مهم به شمار می‌آید و ما مجدانه، تامین این نیازها را پیگیری می‌کنیم.

نظری این سخنان را در صدوچهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ابراز کرد و ادامه داد: وظیفه شرکت برق منطقه‌ای و شرکت شهرک‌های صنعتی مشخص است و باید وظایف خود را در این راستا به مرحله انجام برسانند.

استاندار خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: انتقال مسئولیت در این زمینه به بخش خصوصی (خارج از قواعد موجود) موضوعیت ندارد و وزارت نیرو نیز اجازه ندارد خلاف قانون و براساس سلایق خود در استان عمل کند.

وی متذکر شد: بر پیگیری راهکارهایی که می‌توانند با سرعت بیشتری، گره از مشکلات موجود بگشایند تاکید داریم و منع قانونی برای مشارکت بخش خصوصی در تامین زیرساخت‌هایی همچون انرژی وجود ندارد.

نظری گفت: ممکن است شرکت‌های توانیر و برق منطقه‌ای نتوانند این نیاز را با توجه به محدودیت‌های اعتباری تامین کنند اما با بخش خصوصی و واحدهای مستقر در شهرک به تفاهم برسند که مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ ولی این رویه که بخش خصوصی را به فعالیت در این حوزه الزام کنند، منع قانونی دارد و باید از این رویکرد، ممانعت شود.

شایان ذکر است: در این جلسه ایجاد کارخانه‌های فرآوری سیار در معادن کوچک مقیاس و موانع و پیشنهادات اصلاحی پیرامون وضع کرایه حمل‌ونقل واردکنندگان و کارگزاران گمرکی به عنوان دو دستور کار دیگر، بررسی شد.

همچنین لازم بذکر است: در صدوچهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، موانع و چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های خدماتی و حتی واحدهای تولیدی مستقر در مجموعه شهرکهای صنعتی استان بررسی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه