English

یعقوبعلی نظری:

حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در عرصه اقتصادی، کمک به رونق اقتصادی استان است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: دولت وظیفه زمینه سازی و ایجاد بستر حضور مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی را در عرصه اقتصاد دارد، مردم دارای فکر و اندیشه هستند و سرمایه های خُرد و کلان در اختیار دارند.

حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در عرصه اقتصادی، کمک به رونق اقتصادی استان است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در اولین سفر شهرستانی خود در خواف اعلام داشت: باید زمینه حضور فعال‌تر بخش خصوصی و مشارکت مردم در سرمایه گذاری و اجرای طرحهای زیربنایی و مهم در بخش‌های مختلف هموارتر شود.

نظری این سخنان را در آیین بهره برداری از توربین های ۶۶۰ کیلوواتی شهرستان خواف بیان داشت و ادامه داد: بهره گیری از قابلیت های منطقه ای برای توسعه اقتصادی ضروری است و این امر با حضور همه جانبه مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی محقق می شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین افزود: دولت وظیفه زمینه سازی و ایجاد بستر حضور مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی را در عرصه اقتصاد دارد، مردم دارای فکر و اندیشه هستند و سرمایه های خُرد و کلان در اختیار دارند که باید با رفع موانع، مسیر فعالیت اقتصادی و مشارکت آنان برای توسعه سرمایه گذاری هموارتر شود.

وی در ادامه اظهار کرد: افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی به صورت گسترده در عرصه اقتصادی، کمک به رونق اقتصادی استان شده است و از همه آنانی که توانی در خود برای فعالیت در این حوزه می بینند خواست که به طور گسترده وارد میدان شوند.

نظری یادآور شد: شهرستان خواف در کنار مزیت مهم وجود معادن سنگ آهن سنگان از پتانسیل های مهم و مزیت خدادادی باد نیز برخوردار است و باید از این ظرفیت برای تامین انرژی پایدار بهره گرفت و مسوولان مربوطه به این مساله توجه لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: تامین انرژی از نیازهای اساسی جامعه به شمار می رود ولی متاسفانه از این قابلیت منطقه به نحو مطلوب استفاده نشده است و باید با افزایش جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به این امر توجه داشت و طرح توربین های بادی باید به عنوان یک الگوی عملیاتی در سطح استان خراسان رضوی گسترش یابد.

استاندار خراسان رضوی

نظری در خاتمه تصریح کرد: مزیت مهم دیگر خواف داشتن مرز گسترده با کشور افغانستان است و مسائل دو کشور ایران و افغانستان مرتبط با یکدیگر است و با توجه به شرایط مناسب دو کشور و فراهم بودن شرایط لازم، امیدواریم که تفاهمات انجام شده به اقدامات مناسب اجرایی برای توسعه و رونق اقتصادی دو طرف منجر شود.

حسین سنجرانی فرماندار خواف نیز در این مراسم اعلام کرد: منطقه راهبردی خواف، نیازمند اختیارات بیشتر برای توسعه و پیشرفت است و استاندار خراسان رضوی نیز با نگاهی بلند به حوزه های تولید، اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم توجه داشته و بر بهره گیری از ظرفیت های درونی استان تاکید دارند و  امروز نتایج بخشی از این تاکیدات به وضوح دیده می‌شود.

سنجرانی تاکید کرد: خواف منطقه ای مهم و دارای ظرفیت های بی نظیر است و قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان باید در نگاه بلند توسعه توجه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد.

وی به معادن غنی خواف به عنوان دیگر ظرفیت اساسی شهرستان خواف اشاره کرد و افزود: ظرفیت مشارکت مردم بزرگترین سرمایه این شهرستان است و مصداق عینی آن سرمایه گذاری هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی با همراهی و مشارکت سرمایه گذاران و مردم شیعه و سنی خواف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی