English

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان مطرح کرد:

نوآوری در برنامه‌های فرهنگی شهرداری همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان خواستار توجه مدیران شهری همدان به عنصر خلاقیت و نوآوری در اجرای برنامه‌های فرهنگی شد.

نوآوری در برنامه‌های فرهنگی شهرداری همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: نوروز امسال نیز همانند سال‌های گذشته ستاد تسهیلات اسکان شهرداری همدان با محوریت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی راه اندازی و طی بازه زمانی نزدیک به یک ماه به مسافران و میهمانان همدان خدمات ارائه شد.

وی بابیان اینکه یکی از اهداف مهم تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی بالا بردن خدمات سفر با هدف تبدیل کارکرد همدان از شهر عبوری به جاذبه گردشگری است؛ گفت: بر این اساس باید ضمن بررسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های اجرا شده در ایام نوروز امسال برای استقبال، اسکان و خدمت رسانی به مسافران، از همین امروز برای فصل تابستان که ایام پیک مسافر در شهر همدان است برنامه ریزی شود.

سلماسی با بیان اینکه تابستان را پیش رو داریم و باید برنامه‌ریزی‌ها با دقت بیشتری انجام شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال، همدان تابستان خوبی خواهد داشت و می‌تواند مقصد گردشگری باشد و یکی از مهمترین اقدامات این است که در این حوزه و جذب گردشگر کار شود.

ضرورت بهره مندی از توانمندی‌های تشکل‌های مردمی 

وی با تاکید بر اینکه باید از تجربیات بهره گرفته شود، اضافه کرد: در برنامه‌های نوروز امسال سعی شده بود از توانمندی‌های تشکل‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده شود که انتظار می‌رود در برنامه‌های آینده همین روند با قدرت بیشتر ادامه یابد و برنامه‌ها بیش از پیش به این نهادها واگذار شود و مدیریت شهری نقش سیاست گذار، حامی و ناظر را بر عهده داشته باشد.

وی با اشاره به مطالبه شهروندان مبنی بر توجه هرچه بیشتر مدیران و برنامه‌ریزان شهری به عنصر خلاقیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی به خصوص در حوزه گردشگری افزود: انتظار می‌رود با بهره‌گیری از دانش و تجربه متخصصین امر در برنامه‌های آینده از تکرار کارهای کلیشه‌ای خودداری و نوآوری در کارها بیشتر شود.

سلماسی با بیان اینکه اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مشخص کرده که این سازمان در بحث سیاست‌گذاری بسیاری از برنامه‌ها حضور داشته باشد، گفت: انتظار ما نیز این است که سازمان فرهنگی شهرداری طبق شرح وظایف خود در برنامه‌ها حضور یابد و نباید این سازمان تنها در حد کار مساعدت و نصب بنر حضور خود را نشان دهد بلکه باید در سیاست‌گذاری و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در حوزه گردشگری حضور داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: مسافران و گردشگران می‌توانند سفیرانی برای معرفی همدان به عنوان یکی از شهرهای مقصد گردشگری در کشور، منطقه و حتی دنیا باشند.

سلماسی ادامه داد: برای تابستان و سال های آینده نیز در حوزه گردشگری و اسکان مسافران خلاقیت در انجام کارهای متفاوت به ویژه کارهای فرهنگی و هنری و ارتباط با توریست صورت گیرد که تفاوت و نگاه شاخص تری با اقدامات سال‌های گذشته داشته باشیم.

وی همچنین بر داشتن برنامه ریزی مشخص از جمله برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده در سال جاری توسط سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تاکید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر