English

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

انسداد حدود ۲۴۰ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: تعداد چاه‌های مجاز در استان در حال حاضر ۱۶ هزار و ۵۹۵ حلقه و تعداد چاه‌های غیر مجاز در استان ۶۷۲۴ حلقه است.

انسداد حدود ۲۴۰ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا طاهری؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: از ابتدای سال جاری ۲۳۹ حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است.

طاهری با بحرانی خواندن حجم آب ذخیره شده در سدهای استان متذکر شد: حجم آب موجود در پشت سدهای استان طی سال گذشته ۴۱۱ میلیون متر مکعب آب بوده که در سال جاری به ۱۹۷ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۱۳ درصد مخازن سدهای استان پرآب است که این رقم در سال گذشته در این زمان ۲۶ درصد بوده است.

وی تاکید کرد: بنابراین در سال جاری حجم ذخیره سدهای خراسان رضوی ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و حجم آب ورودی به سدهای استان طی سال جاری ۱۵.۹۵ میلیون متر مکعب بوده.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار داشت: هم چنین از ابتدای سال آبی جاری ۴۷.۴۷ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده است و بر اساس آمار ایستگاه‌های مبنایی قرار گرفته، بارندگی ها در استان از ابتدای سال آبی ۹۹.۲ میلی لیتر بوده که نسبت به متوسط بلندمدت ۴۶ درصد کاهش داشته است.

طاهری در خاتمه خاطرنشان کرد: تعداد چاه‌های مجاز در استان در حال حاضر ۱۶ هزار و ۵۹۵ حلقه و تعداد چاه‌های غیر مجاز در استان ۶۷۲۴ حلقه است و طی سال گذشته ۱۳۷۲ حلقه چاه غیر مجاز و از ابتدای سال جاری نیز ۲۳۹ حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه