English

سخنگوی صنعت آب در پاسخ به خبرگزاری موج:

کاهش ۲۸ درصدی بارندگی تهران / کمک به تامین آب تهران با استفاده ۳۰۰ چاه آب

فیروز قاسم زاده درباره برنامه وزارتخانه برای رفع مشکل آب تهران، اظهار کرد: در شرایط کنونی حدود ۳۰۰ چاه آب در تهران شناسایی شده که در اختیار گلخانه ها و فضای سبز شهری و... قرار دارد و مذاکراتی با آنها انجام شده تا در صورتی که تهران با کمبود آب مواجه شود از مازاد آب این چاهها از سقف پروانه در اختیار شبکه آب شرب قرار بگیرد.

کاهش ۲۸ درصدی بارندگی تهران / کمک به تامین آب تهران با استفاده ۳۰۰ چاه آب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، سخنگوی صنعت آب  در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه 16 درصد کاهش در بارندگی داریم، گفت: امسال مکان بارندگی ها تغییر کرده و بیشتر از منطقه جنوب غرب کشور بوده است و از طرف دیگر نوار شمال غرب و شمال و شرق کشور بارندگی خوبی نداشته است.

فیروز قاسم زاده با بیان اینکه بارندگی تهران نسبت به میانگین ۲۸ درصد کاهش داشته است، افزود: تدوام کاهش بارندگی باعث شده در برخی مناطق روان آبی شکل نگرفته و برخی چشمه ها خشک شده اند در حالی که در منطقه جنوب غرب کشور سدها پر شده اند و حوزه های آبریز خوبی شکل گرفته است.

او با تاکید بر اینکه در استان تهران حدود ۱۰ درصد ذخیره سازی آب سدها کاهش داشته اند، در پاسخ به خبرگزاری موج تصریح کرد: در شرایط کنونی کمترین پرشدگی سدها مربوط به استان گلستان و مازندران و گیلان هستند به همین دلیل محدودیت های برای کشت برنج و... برای آنها ایجاد شده و بر مبنای الگوی کشت تغییراتی در کشت پاییزه ایجاد کرده اند.

سخنگوی صنعت آب در پاسخ به سوال دیگر موج درباره برنامه وزارتخانه برای رفع مشکل آب تهران با وجود کاهش ۲۸ درصدی بارندگی ها، اظهار کرد: در شرایط کنونی حدود ۳۰۰ چاه آب در تهران شناسایی شده که در اختیار گلخانه ها و فضای سبز شهری و... قرار دارد و مذاکراتی با آنها انجام شده تا در صورتی که تهران با کمبود آب مواجه شود از مازاد آب این چاهها از سقف پروانه در اختیار شبکه آب شرب قرار بگیرد.

قاسم زاده درباره جزئیات مذاکرات با طرف افغانستانی درباره رها سازی آب به سمت ایران، گفت: متاسفانه افغانستان در عمل حق آبه ها ایران را نداده است و کمتر از سی میلیون متر مکعب آب رها سازی شده، در حالی که ایران یک سازه اندازه شناسی انجام داده و دو سازه دیگر قرار است ساخته شود.

قاسم زاده با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه نسبت به ابتدای سال آبی حدود ۲۷ سانتی متر افزایش داشته که در نتیجه ورود روان آب ها بوده است، گفت: همچنین بعد از بهره برداری از سد کانی سیب ورود آب به این دریاچه افزایش یافته است.

او با بیان اینکه وزارت نیرو از سال گذشته تخصصی از منابع شرب به صنایع نمی دهد، تصریح کرد: در سال جاری تا آنجایی که ممکن باشد از آب های زیرزمینی استفاده نخواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه