English

اصغر احمدنژاد:

کشت دوم محصولات کشاورزی در منطقه مغان ممنوع شد

مدیر امور منابع آب مغان گفت: به علت تداوم خشکسالی و کمبود آب، کشت دوم محصول در اراضی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری مغان ممنوع است.

کشت دوم محصولات کشاورزی در منطقه مغان ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اصغر احمدنژاد ، مدیر امور منابع آب مغان گفت: به علت محدودیت منابع آبی و تداوم خشکسالی در منطقه و به منظور جلوگیری از تنش آبی محصولات کشت شده، به استناد بند ۱ صورتجلسه مشترک شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی مغان و کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی مغان هر گونه کشت دوم در سال زراعی جاری ممنوع است.

وی افزود: با توجه به کاهش شدید بارندگی و افزایش دما و وقوع خشکسالی و در نتیجه کاهش آب ورودی و حجم ذخیره سدهای مخزنی در حوضه آبریز رودخانه ارس، کشاورزان منطقه مغان ضمن صرفه جویی بیشتر در مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آب در شبکه آبیاری و زهکشی، از انجام کشت دوم محصولات کشاورزی بدون اخذ مجوز لازم از مجاری قانونی پرهیز کنند.

مدیر امور منابع آب مغان می گوید: کاهش شدید بارش در سال آبی جاری و حادث شدن خشکسالی در منطقه و کاهش رواناب به خصوص کاهش حجم آب ورودی به سدها، موجب بروز خشکسالی در منطقه شده و تامین آب آشامیدنی، زیست محیطی، صنعت، کشاورزی و خدمات به دغدغه اصلی مسئولان استان اردبیل تبدیل شده است.

احمدنژاد آبیاری شبانه، کاهش ساعات آبیاری و نوبت‌بندی کانالهای آبیاری را از جمله راهکارهای مدیریت آب در منطقه مغان در شرایط کم آبی امسال ذکر کرد و از کشاورزان خواست تا به جای آبیاری غرقابی، از آبیاری مدرن و قطره ای استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه