English

اصغر احمدنژاد خبر داد:

لایروبی ۲۹۰ کیلومتر از کانال ها و زهکش های شبکه مغان

مدیر امور منابع آب مغان از انجام عملیات لایروبی ۲۹۰ کیلومتر کانال هاو زهکش های شبکه مغان در 9 ماهه سالجاری خبر داد.

لایروبی ۲۹۰ کیلومتر از کانال ها و زهکش های شبکه مغان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اصغر احمدنژاد ، مدیر امور منابع آب مغان از انجام عملیات لایروبی ۲۹۰ کیلومتر کانال هاو زهکش های شبکه مغان در 9 ماهه سالجاری خبر داد و گفت: لایروبی کانال ها و زهکش ها موجب تامین ظرفیت کانال ها و افزایش سرعت و کارایی و کاهش تلفات آب و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان می شود.

وی افزود: همه ساله بدلیل عوامل طبیعی و زیست محیطی و برخی عوامل غیر اصولی انسانی و همچنین رویش نی و علف و انباشته شدن رسوبات در داخل کانال ها و زهکش ها که باعث کاهش راندمان و بهره برداری از شبکه آبیاری می شود، لایروبی کانال ها و زهکش ها ضروری است.

مدیر امور منابع آب مغان تصریح کرد: بدلیل قدمت شبکه آبیاری و زهکشی مغان، لایروبی مداوم این شبکه گسترده همواره یکی از مهمترین اولویت‌های حوزه بهره برداری و زهکشی بوده و برنامه های مربوطه قبل از شروع سال بعدی در دستور کار این مدیریت قرار می گیرد.

احمدنژاد بیان کرد: بر همین اساس با شروع سال جدید بالغ بر 290 کیلومتر از کانال ها و زهکشهای حوزه شبکه آبیاری و زهکشی مغان  توسط عوامل شرکت بهره برداری و زهکشی مغان لایروبی به صورت دستی و مکانیزه در جهت نگهداری و بهره برداری از شبکه های آبیاری مغان انجام گردیده که پیش بینی میگردد تا پایان سال این عدد به 400 کیلومتر برسد.

وی با اشاره به اینکه رانش ترانشه کانال اصلی در محدوده منطقه آبیاری شهرک یکی از موضوعاتی است که اخیرا امور منابع آب مغان با آن مواجه شده بود اظهار داشت: در همین راستا با تلاش شبانه روزی عوامل فنی و کارشناسان شرکت و همکاری حوزه معاونت حفاظت و بهره برداری در عرض 40 روز حدود 81 هزار مترمکعب خاکبرداری و از ریزش خاکهای لغزشی به داخل کانال اصلی و  مسدود شدن کانال  وقطع آب شرب جلوگیری کردیم.

مدیر امور منابع آب مغان با اشاره به اهم دیگر عملیات صورت گرفته در شبکه مغان یادآور شد: تعمیر و سرویس پمپ ها و الکتروموتورهای پمپاژ 7 ، تسطیح و رگلاژ جاده های سرویس به طول 113 کیلومتر، انجام عملیات رگلاژ و نی برداری کانال بطول 62  کیلومتر و احداث پل بتنی روستای گوشلو و  روستای تکچی که مدتها بود یکی از  مشکلات بهره برداری مطالبات زارعین زحمتکش و اهالی بود، از جمله این اقدامات بود.

احمدنژاد در خصوص برنامه های سال آبی پیش رو نیز اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده اصلاح و بازسازی 5 دستگاه کالورت، اجرای تابلوهای هشدار بتنی به تعداد 90 عدد، نصب دریچه های پیش ساخته به تعداد 102 عدد، عملیات اجرای بازچرخانی آب از زهکش های MN وNO  ، اجرای عملیات خاکبرداری در محل رانش فاز دوم و لایروبی کانالهای اصلی و درجه دوم و زهکش ها جهت انتقال آب و تخلیه پایاب و سیلاب ها انجام خواهد یافت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه