English

مرتضی کریمی فرد:

امسال ۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان سرخس مسدود می‌شود

مدیر اداره منابع آب شهرستان سرخس بیان کرد: از بهره‌برداران چاه‌های مجاز امسال درخواست داریم تا نسبت به مدیریت آب اقدامات لازم را داشته باشند؛ امسال هیچ‌گونه شارژ مازاد نداریم.

امسال ۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان سرخس مسدود می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی کریمی فرد مدیر اداره منابع آب شهرستان سرخس در خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: کسری مخزن دشت این شهرستان در پایان سال آبی گذشته به عدد ۸۶.۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

کریمی فرد افزود: خوشبختانه در سال آبی جاری ۱۲۱ میلیمتر بارندگی تا کنون ثبت شده  که نسبت به سال آبی پارسال ۱۷ میلیمتر افزایش بارندگی داشتیم. اما نسبت به دوره بلندمدت ۲۶ ساله نیز که ۱۹۷ میلیمتر است، کاهش بارندگی داشتیم.

مدیر اداره منابع آب شهرستان سرخس در ادامه تصریح کرد: ذخیره سد دوستی ۳۱۰ میلیون متر مکعب که حدود ۲۵ درصد آب دارد و در هر ثانیه ۳متر مکعب از این آب در شبکه انتقال به مشهد ارسال می شود.

وی همچنین گفت: با توجه به بارندگی های خوب بهاری و سیلاب‌های ورودی اخیر کشف رود، بالغ برسه و نیم میلیون مترمکعب از سیلاب را از طریق شبکه پایاب دوستی و انهار سنتی در اختیار کشاورزان قرار دادیم؛ اما از آنجا که انهار سنتی لایروبی ومرمت درست نشده، زیر ۸۰۰ هزار مترمکعب از سیلابها در انهار شهرستان هدایت شد که بعلت عدم گنجایش لازم به رودخانه تجن سراریز شد.

مدیر اداره منابع آب سرخس متذکر شد: از بهره‌برداران چاه‌های مجاز امسال درخواست داریم تا نسبت به مدیریت آب اقدامات لازم را داشته باشند؛ امسال هیچ‌گونه شارژ مازاد نداریم و انتظار ما از بهره‌برداران این است که حتما نسبت به تمدید پروانه بهره‌برداری اقدام کنند، چون کنتور هوشمند از مدار خارج شود، موجب ضرر و زیان کشاورز می‌شود.

کریمی فرد اظهار کرد: امسال ۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان سرخس مسدود می‌شود و از چند روز آینده اقدام به مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز می‌کنیم و این کار را از بزرگ مالک‌ها شروع می‌کنیم، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ چاه غیرمجاز عمیق و غیرعمیق در شهرستان داریم که شناسایی شدند.

وی با اشاره به پروژه خط انتقال آب سد دوستی به سرخس که در سفر اخیر ریاست جمهور جزء مصوبات سفر بود اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به شهرستان سرخس با مساعدت وزارت نیرو برای تکمیل سد شوریجه، ۴۸۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار اختصاص پیدا کرد و البته این اعتبار هنوز واگذار نشده است.

مدیر اداره منابع آب سرخس یادآور شد: اما برای تکمیل پروژه آب شرب شهر سرخس از سد دوستی که تا سنگر رسیده و جهت ادامه تا روستای شیرتپه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، در این در سفر تامین شده است.

کریمی فرد در خاتمه خاطرنشان کرد: بطور کلی برای اتمام پروژه انتقال آب سد دوستی به شهر سرخس ۳۰۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه و ۱۰۰ میلیارد تومان برای خط انتقال اعتبار نیاز است تا خط انتقال از شیرتپه به سد دوستی متصل و کامل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی