English

مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان:

۸۷۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد

مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: از ابتدای سال 1401 تا امروز، 877 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد.

877 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد خلجی با بیان این که تا کنون 8867 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شده است، افزود: حجم آب صرفه جویی شده از محل پرکردن چاههای غیرمجاز استان، 233 میلیون مترمکعب است.

وی با بیان این که مهمترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی، اجرای پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی است، تصریح کرد: در استان اصفهان تعداد 18 هزار و 10 پروانه بهره برداری مربوط به چاههای کشاورزی اصلاح و تعدیل شده است.

خلجی اضافه کرد: اصلاح و تعدیل پروانه ها منجر به کاهش برداشت 975 میلیون مترمکعب در حجم برداشت پروانه های صادر شده چاههای کشاورزی شده است.

مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان خاطر نشان کرد: از سال 1392 تا کنون

توقیف چهار هزار و 565 دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در استان اصفهان

وی با اشاره به این که در سال 1401 بیش از 1847 کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس بر روی چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی نصب شده است، تصریح کرد: از سال 1396 تا کنون در مجموع، پنج هزار و 306کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس نصب شده است.

خلجی افزود: تقویت گروههای گشت و بازرسی در استان اصفهان به تعداد 53اکیپ در سطح دشتهای استان اصفهان منجر به گزارش به موقع و جلوگیری از بسیاری از تخلفات آبی شده است.

مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن در آبخوان‌ها، تجهیزات  GPSروی همه دستگاههای حفاری استان نصب شده و نظارت بر این دستگاههای حفاری به صورت مستمر انجام می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه