English

شهردار مشهد:

بایدها و نبایدهای شهردار مشهد، در مخالفت با طرح رایگان شدن حمل و نقل عمومی

شهردار مشهد: وقتی طرحی مطرح می‌شود که بخشی از بودجه شهرداری در آن حذف شده، حتماً باید منابع جایگزین نیز تعیین شود و نکته مهم این است که آیا این طرح مورد کارشناسی قرار گرفته است؟

بایدها و نبایدهای شهردار مشهد، در مخالفت با طرح رایگان شدن حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا قلندر شریف؛ شهردار کلانشهر مشهد عنوان کرد: باید در نظر بگیرید که موضوع طرح حذف هزینه اتوبوس‌ در بودجه شهرداری پیش‌بینی نشده است و در واقع دریافت این  هزینه بخشی از درآمد شهرداری است و اگر این طرح بدین سبک تصویب شود و محل تامین منابع آن مبهم بماند مسلما ایجاد سوال خواهد کرد و این از ایرادات و ضعف اصلی این طرح است.

قلندر شریف اضافه کرد: وقتی طرحی مطرح می‌شود که بخشی از بودجه شهرداری در آن حذف شده، حتماً باید منابع جایگزین نیز تعیین شود و نکته مهم این است که آیا این طرح مورد کارشناسی قرار گرفته است؟

شهردار مشهد در ادامه متذکر شد: از این جهت مرکز پژوهش‌ها باید به نحو ویژه و دقیق این طرح را ارزیابی کند تا بازخورد و تبعات مثبت و منفی اجرای آن در جامعه شفاف شود و ما این نوع روش‌ها را به‌ عنوان خدمت هدفمند و کارشناسی شده مدنظر داریم.

وی تصریح کرد: در عین‌ حال اکنون امکانات اتوبوس‌رانی مشهد در سطحی نیست که اگر نرخ درخواست سفر با این طرح به ویژه در ساعات پیک رشد پیدا کند بتوانیم پاسخگوی مردم عزیز باشیم و همین امر نیز خلاف اهداف این طرح است که بیان می‌کند برای افزایش رضایت عموم مردم طراحی شده است.

قلندر شریف اذعان داشت: قانون درآمدهای پایدار سال گذشته ابلاغ شده و کل درآمدهای پایدار شهرداری مربوط به دو بخش عوارض و ارائه خدمات است و تصویب عوارض جدید خود نیازمند تحمل یک پروسه سنگین و ملی است که حتی انجام آن بعید به‌ نظر می‌رسد.

شهردار مشهد تاکید کرد: در بحث ارائه خدمات نیز بایستی نرخ‌ها به‌صورت کارشناسی شده باشد و ما نیز به دنبال این نیستیم که بهای خدمات را به‌نحوی افزایش دهیم که بر مردم فشار وارد شود و یکی از نکات مد نظر شهرداری مشهد در افزایش درآمدها کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی است.

وی ادامه داد: در برخی حوزه‌ها در تلاش برای تراز کردن درآمد و هزینه هستیم و باید در حوزه‌های مختلف درآمدزایی را به‌نحوی انجام دهیم که مردم هیچ احساس افزایش هزینه را نداشته باشند، به‌ عنوان مثال در بخش پسماند این هدف را پیگیری می‌کنیم.

شهردار مشهد ابراز داشت: در حوزه اتوبوسرانی مبلغ ۱۲۰۰ تومان آنقدر نیست که مردم نسبت به پرداخت آن ناراضی باشند، بلکه علت نارضایتی مردم این است که ارائه خدمات در برخی ساعت‌ها و بعضی از خطوط به‌ نحو مناسبی نیست، به عنوان مثال در خط بی‌آر‌تی شب‌ها در محدوده میدان بیت‌المقدس گلایه‌مندی موکدی از مردم داشتیم.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: مردم در ساعاتی خارج از برنامه کاری به ایستگاه مراجعه می‌کردند و با اینکه می‌دانستند ساعت خدمات پایان یافته، انتظار دریافت خدمت داشتند و برای رفع این مشکل ساعت کار خط یک بی‌آر‌تی را تا ساعت ۱۲ اضافه کردیم و حتی در ساعات ۹ تا ۱۰ تعداد اتوبوس‌ها را نیز اضافه کردیم تا رضایت مردم عزیر جلب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه