English

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

پیش بینی کاهش دمای هوا و وزش باد در خراسان رضوی

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از ساعات عصر امروز وزش باد شدت گرفته و تا ۲ روز دیگر نیز ادامه داشته باشد و امروز با عبور امواج ناپایدار از نیمه شمالی استان، شاهد افزایش ابرناکی و بارش‌های پراکنده باشیم.

پیش بینی کاهش دمای هوا و وزش باد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آذر رضایی‌پور؛ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز دمای هوا در خراسان رضوی کاهش یافته است و انتظار می‌رود کاهش دمای هوای استان تا فردا ادامه داشته باشد.

رضایی‌پور در ادامه گفت: هم اکنون هوای بیشتر نقاط استان، نیمه ابری تا تمام ابریتداوم روند کاهشی دمای خراسان رضوی تا دوشنبه پنجم تیرماه است و بر اساس گزارش ها، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید در شهرستان‌های تایباد، خواف و تربت حیدریه به ثبت رسیده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی متذکر شد: بیشترین میزان سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر در ساعت از شهرستان خواف ثبت و گزارش شده است و کمترین میدان دید با ۲ هزار متر نیز در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: انتظار این است تا بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از ساعات عصر امروز وزش باد شدت بگیرد و تا ۲ روز دیگر نیز ادامه داشته باشد و امروز با عبور امواج ناپایدار از نیمه شمالی استان، شاهد افزایش ابرناکی و بارش‌های پراکنده در برخی از مناطق شمالی و نیز مرکز استان خواهیم بود.

رضایی‌پور همچنین تاکید کرد: همچنین امروز و از ساعات بعد از ظهر نواحی شرقی استان همچون سرخس، تایباد، باخرز و خواف درگیر وزش باد شدید همراه با گرد و خا ک، کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید با احتمال بروز خسارت خواهند بود.

 کارشناس هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: انتظار می‌رود دمای هوا در گرمترین ساعات امروز در مشهد به ۳۰ و در خنک‌ترین ساعات نیز به ۱۹ درجه سلسیوس برسد و دمای هوای مشهد دیروز بین ۲۴ تا ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان بود.

رضایی پور خاطرنشان کرد: دیروز شهرستان قوچان با ۱۶ درجه سلسیوس، خُنک‌ترین و مه‌ولات با ۴۱ درجه سلسیوس گرمترین مناطق استان بوده اند و بر اساس گزارش‌های دریافتی، در روز گذشته کمتر از یک دهم بارش در شهرستان قوچان ثبت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه