English

دبیر انجمن تولید کنندگان داروی خراسان رضوی:

حدود ۱۰ درصد داروی مورد نیاز کشور در خراسان رضوی تهیه می‌شود

دبیر انجمن تولید کنندگان داروی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به تعداد کم شرکت های داروسازی در استان خراسان، ولی کیفیت تولیدات دارویی در این استان بسیار بالا است و ۳۵ درصد سرم مورد نیاز کشور در این استان تهیه می‌شود.

حدود ۱۰ درصد داروی مورد نیاز کشور در خراسان رضوی تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امید رجبی؛ دبیر انجمن تولید کنندگان داروی خراسان رضوی در سخنانی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۷ شرکت داروسازی در این استان مشغول به فعالیت هستند که بین هشت تا ۱۰ درصد داروی مورد نیاز کشور در خراسان رضوی تهیه می‌شود.

 رجبی در ادامه سخنان خود افزود: با اینکه تعداد شرکت های داروسازی در استان خراسان رضوی کم است ولی کیفیت تولیدات دارویی در این استان بسیار بالا است و ۳۵ درصد سرم مورد نیاز کشور در استان خراسان رضوی تهیه می‌شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان دارو ی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر ۹۰ درصد داروی مورد نیاز بیماران و شبکه بهداشت و درمان، در داخل کشور تولید می‌شود و داروهای وارداتی نیز به محصولات با دانش بسیار بالا تعلق دارد.

وی تاکید کرد: همیشه به تولید دارو نیاز است و جدای از تولید داروهای نوین و یا مشابه خارجی لازم است تا داروهای قدیمی که در کشور تولید می‌شود با کیفیت بهتری ساخته و به بازار ارائه شود تا نیاز جامعه هدف برآورده شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان داروی خراسان رضوی یادآور شد: با توجه به قدمت دانشکده داروسازی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، لازم است تا بتوانیم در این حوزه توانمندی های نوینی را ارائه دهیم و این در حالی است که امید دانشجویان رشته داروسازی به برخی از شرکت های فعال دانش‌بنیان در این حوزه است.

رجبی در خاتمه خاطرنشان کرد: در نشست اعضای هیات رئیسه انجمن داروسازان و تولید کنندگان دارو با استاندار خراسان رضوی، مشکلات این صنف با عالی ترین مقام استان با حضور برخی از مدیران دستگاه ها و نهادهای مرتبط، مطرح شد و وی با نگاه مثبت نسبت به حل مشکلات داروسازی تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه