English

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج:

بساط انحصارگرایی در اعطای مجوز داروخانه‌ها با قانون مجلس جمع خواهد شد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، به بیان توضیحاتی درباره وجود انحصار در بازار تاسیس داروخانه و راهکار حل این معضل پرداخت.

بساط انحصارگرایی در اعطای مجوز داروخانه‌ها با قانون مجلس جمع خواهد شد

محمدتقی نقدعلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی موج، درباره لابی‌گری‌ها برای جلوگیری از تاسیس داروخانه   و مجوز‌های جدید گفت: در حال حاضر عده زیادی از تحصیل کرده‌های داروسازی، خواهان تاسیس داروخانه هستند، ولی به دلیل مقاومت داروخانه‌داران و اعمال لابی‌گرایانه آن‌ها، مسیر اشتغال محدود و سخت شده است. 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در مجلس با تصویب قانون تسهیل مجوز‌های کسب‌و‌کار، زمینه‌ای فراهم شده تا انحصار موجود در بازار، برای گرفتن مجوز تاسیس داروخانه‌های جدید شکسته شود.

نقدعلی خاطر نشان کرد: سال گذشته این اتفاق جنجال زیادی به پا کرد و باعث ورود دیوان عدالت اداری شد که در نهایت دیوان عدالت اداری، وزارت بهداشت را ملزم به اصلاح رویه مجوزدهی برای تاسیس داروخانه کرد.

بیشتر بخوانید:

طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار ناجی انحصارگرایی در حوزه تاسیس داروخانه‌ها

کمبود تعداد داروخانه‌ها در کشور نشان دهنده انحصار در روند مجوز است/ تسهیل در صدور مجوزها مانع از اعمال نفوذ می‌شود

این نماینده مجلس بیان کرد: اعمال رویه‌های انحصاری مانند حد نصاب جمعیتی، رعایت حد فاصل، بعد مسافتی و برخی بهانه‌های دیگر، شرایط را برای داروسازان جدید سخت کرده است؛ وقتی قانون رفع موانع کسب و کار توسط شورای نگهبان تائید و ابلاغ شود بدون شک مشکلات موجود از سر راه داروسازان جوان برای گرفتن مجوز برداشته می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس افزود: با اجرای این قانون بساط انحصار گرایی‌ها در داروخانه‌ها و مجوز تاسیس جمع می‌شود و به طور کلی هر جا بوی انحصار باشد مثل وکالت، داروخانه، نانوایی و ... با اجرای قانون مجلس جلوی آن گرفته می‌شود. 

نقدعلی خاطر نشان کرد: مجوز‌های بیشتر باعث فراهم سازی عرصه رقابت می‌شود و مردم می‌توانند با راحتی و سهولت بیشتری به داروی مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه