English

امیر جلالیان در گفتگو با موج تشریح کرد:

اقدامات معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان

معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اقدامات معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان را تشریح کرد.

اقدامات معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان

امیر جلالیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت: مرکز توانبخشی در 3 حوزه داروخانه، توانبخشی، بهداشت و درمان در استان اصفهان فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: روزانه ۴۵۰ تا ۵۵۰ نسخه پیچی در این داروخانه انجام می شود، و ۹۰ درصد داروهای  تخصصی برای بیماران خاص، ام اس، سرطان و کرونایی می باشد.

معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: هلال احمر در بخش دارویی مورد اطمینان مردم و متخصصین قرار گرفته،  و مراجعه کنندگان  به هلال احمر هیچ داروی مشابهی را تحویل نخواهند گرفت.

جلالیان ادامه داد:  مرکز توانبخشی به دو بخش فیزیکی و مکانیکی تقسیم می شوند، توانبخشی فیزیکی شامل بخش های فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی می باشد، در بخش توانبخشی مکانیکی، بخش اورتز و پروتز می باشد اورتز حمایت کننده عضو و پروتز شامل اندام های مصنوعی می باشد، افرادی که به هر علت دچار نقص عضو هستند از این مرکز خدمات می  گیرند.

این مقام مسئول با اشاره به بخش دیگری در این معاونت به نام پروتزهای زیبایی، گفت: اگر هر فردی در جامعه به هر علت عضو بدن خود را از دست بدهد برای حفظ زیبایی آن ناحیه مطابق رنگ پوست زیبا سازی می شود، که ظاهر آن شخص در جامعه حفظ شود ولی آن قسمت زیبا سازی بدون حرکت می باشد.

معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ، بیان کرد: مرکز توانبخشی شهید مدرس بعد از مرکز توانبخشی تهران،  بزرگ ترین مرکز توانبخشی از نظر فضا، کیفیت، تنوع خدمات در دومین مرکز جامع کشوری قرار گرفته است.

جلالیان افزود: در بخش اورتز و پروتز از صفر تا صد،  برای فردی که عضویی از بدن او دچار آسیب شده است در مرکز توانبخشی  تمام خدمات از معاینه تا مراحل نهایی انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: در مرکز جمعیت هلال احمر واکسیناسیون زائران و مسافران خارج از کشور در مرکز توانبخشی صورت می گیرد.

این مقام مسئول گفت: هلال احمر با دانشکده توانبخشی و دانشگاه علوم پزشکی ارتباط داشته و مقرر شد از همکاری متخصصان در این مرکز بهره مند شوند.

معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان  گفت: مردم جامعه اطلاع داشته باشند اگر جراحی های قلب، ارتوپدی، ستون فقرات، قفسه سینه و جراحی های دیگری انجام داده اند، بعد از عمل جراحی نیازمند خدمات توانبخشی می باشند، تا بتوانند مثل قبل به زندگی خود  ادامه دهند، ولی متاسفانه افراد جامعه از این مرکز مهم بی اطلاع هستند و باید آن را به حرکت در آورد.

جلالیان تصریح کرد: ۸۳ درصد افراد سکته مغزی یادآوری از زندگی گذشته را دارند، و ۹۳ درصد از آنها در انجام امور اولیه زندگی خود خواهند ماند، و این به دلیل نداشتن اطلاع و آگاهی مردم جامعه است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در بخش توانبخشی از قبل سابقه طولانی داشته است و در ارائه خدمات تخصصی تر گام های بلندی بعد از انقلاب برداشته است.

امیر جلالیان افزود: در مرکز توانبخشی در بخش فیزیکی و مکانیکی قیمت های خاص آنها  قابل مشاهده با قیمت بیرون نخواهد بود، و محصولات این توانبخشی مورد تضمین خواهد بود، و در بخش پروتز، اگر برای محصول، مشکلی  پیش آمد مرکز توانبخشی آن را انجام خواهد داد. 

معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اشاره ای به راه اندازی بخش کلینیک سلامت  کرد و گفت: در کلینیک سلامت، عضو مهم پا که در سلامت ستون فقرات و راه  رفتن نقش مهمی دارند راه اندازی می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه توانبخشی، کارشناسان مربوط و متخصص طب فیزیکی فعالیت دارند، تا ارائه بهتری در درمان داشته باشیم.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، تصریح کرد: در استان اصفهان ۷ مرکز دیگر در بخش فیزیوتراپی ،کاردرمانی و گفتار درمانی ارائه خدمات می دهند.

جلالیان در ادامه بیان کرد: دو  پروژه های فعال در استان در شهرستان های گلپایگان و خمینی شهر در بخش توانبخشی فعال است و مرکز توانبخشی بیماران ام اس در خیابان باهنر اصفهان راه اندازی شده است.

معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: پنج فعالیت درمان اضطراری برای حضور در شرایط بحرانی و بیمارستان سیار برای خدمت دهی به مردم کشور در هنگام وقوع بحران، در مناطق زلزله زده و سیل زده فعالیت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه