English

امیر جلالیان خبر داد:

افتتاح ۲ مرکز جامع توانبخشی تا پایان سال دراستان اصفهان

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از افتتاح 2 مرکز جامع توانبخشی تا پایان سال در اصفهان خبر داد.

افتتاح 2 مرکز جامع توانبخشی تا پایان سال دراستان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، امیر جلالیان در جمع اصحاب رسانه با تبریک دهه مبارک فجر، گفت: تا پایان سال جاری2 مرکز جامع توانبخشی در شهرستان های خمینی شهر و چادگان به بهره برداری می رسد.

 وی با بیان اینکه هلال ‌احمر یک سازمان مردم نهاد و داوطلب محور است، بیان داشت: چرخه مدیریت بحران شامل 4 فاز پیشگیری، آمادگی ،بازتوانی و توانبخشی است.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس ماده یک اساسنامه جامع هلال‌احمر یکی از وظایف مهم این جمعیت ارائه خدمات توانبخشی و درمانی  به جامعه در داخل و خارج از کشور می باشد.

جلالیان اضافه کرد: معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، در 3 بخش داروخانه، توانبخشی، بهداشت و حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: داروخانه جمعیت هلال احمر با صبغه ۴۰ ساله در در شرایط بحرانی و غیر بحرانی به مردم ارائه خدمات دارویی می‌دهد.

وی با اشاره باینکه روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان مراجعه می کنند، بیان داشت: در سال جاری حدود ۱۵۵ هزار نفر برای تهیه دارو به داروخانه هلال احمر اصفهان مراجعه کرده‌اند.

این مقام مسئول توضیح داد: از اسفند ماه سال گذشته با شیوع ویروس داروخانه هلال احمر اصفهان در شرایطی که همه شهر قرنطینه شد به صورت تمام وقت به مردم در زمینه تهیه دارو خدمت رسانی کرد.

 جلالیان با بیان اینکه هیچ بیماری بدون دارو از داروخانه هلال احمر نرفته است، افزود: کسب رضایت بیماران ، قیمت مناسب داروها و اتصال حلقه ای بین نیاز نیازمندان از جمله اهداف اصلی داروخانه هلال احمر در اصفهان بوده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا تلاش کرده ایم تا داروهایی که نیاز بیماران خاص، ام اس، کرونایی، سرطانی و مبتلا به دیابت در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانیم سبد دارویی بیماران را کامل نگهداریم.

وی در ارتباط با آمار مبتلایان کرونا در کادر داروخانه هلال احمر اصفهان گفت: ۲۷ نفر نیرو در داروخانه هلال‌احمر اصفهان مشغول به  فعالیت هستند که با شیوع ویروس کرونا تاکنون تست ۱۱ نفر آنها مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه  2 مرکز جامع توانبخشی در شهر اصفهان و گلپایگان وجود دارد، اظهار داشت: ۹ مرکز فعال دیگر در حوزه توانبخشی در استان داریم که خدمات ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی و کاردرمانی به مردم ارائه می‌شود و ۶ مرکز دیگر هم در حال راه‌اندازی است.

جلالیان اضافه کرد: در حوزه توانبخشی مکانیکی 4610 نفر و در حوزه توانبخشی فیزیکی 1161 نفر مراجعه کننده به این مراکز را داریم.

این مقام مسئول گفت: در شهرستان‌های گلپایگان، شهرضا، آران و بیدگل، تیران ،کاشان و برخوار مراکز توانبخشی مشغول به خدمت رسانی به مردم هستند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان بیان کرد: همچنین مرکز توانبخشی جهت  بیماران ام اس در خیابان باهنر اصفهان با حمایت خیران استان راه‌اندازی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی