English

محمد باباخانی:

پلمب ۷۷ واحد صنفی متخلف مشهد در دهه کرامت

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از تعداد بازدیدهای انجام شده ۲ هزار و ۸۰۹ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند و ۴۹۸ بازرس و ناظر اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز تذکرات لازم را دادند.

پلمب ۷۷ واحد صنفی متخلف مشهد در دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد باباخانی رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: از ابتدای دهه کرامت تا کنون ۲۰ هزار و ۲۲۴ بازدید از مراکز و اماکن عمومی انجام و ۷۷ واحد صنفی پلمب شد.

باباخانی ادامه داد: از تعداد بازدیدهای انجام شده  ۲ هزار و ۸۰۹ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند و ۴۹۸ بازرس و ناظر اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در محل‌های برگزاری جشن‌های ایام فرخنده دهه کرامت از ۱۱ تا ۲۱ خرداد ماه در مشهد و شهر‌های تابعه این دانشگاه حضور دارند تا در صورت نیاز تذکرات لازم را بدهند.

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همه ساله و در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی به‌ویژه از زمان شیوع بحران کرونا تاکنون، نظارت ویژه و کامل در خصوص رعایت نکات بهداشتی در محل‌های برگزاری برنامه‌ها و مراسم داشته و داریم.

وی تصریح کرد: این بازدید‌ها در قالب در برنامه پیش روی حوزه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام فرخنده دهه کرامت و از یازدهم خرداد ماه امسال و سالروز میلاد فرخنده کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) تا بیست و یکم همین ماه و سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ادامه خواهد یافت.

باباخانی متذکر شد: با توجه به قرار گرفتن اکثر نقاط کشور از جمله شهر مشهد در وضعیت آبی کرونایی، اگر چه هم اکنون محدودیت زمانی برای برگزاری مراسم در فضا‌های باز و بسته و نیز محدودیت نفرات در فضای باز وجود ندارد.

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: اما همچنان رعایت کامل تمامی نکات بهداشتی مانند رعایت فاصله اجتماعی در زمان حضور در مراسم و در فضای بسته و نیز رعایت فاصله بین هر ۲ نفر به اندازه چهار مترمربع مورد تاکید و الزامی است.

باباخانی در ادامه اظهار کرد: برای مردم و برگزارکنندگان مراسم استفاده از ماسک در فضا‌های باز و بسته الزامی است ضمن این که برگزارکنندگان باید هر سه نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: اگرچه دریافت سه نوبت واکسن کرونا برای حضور مردم در مراسم در این ایام الزامی نیست، اما تکمیل واکسیناسیون کرونا برای پیشگیری از شروع موج جدید این بیماری مورد تاکید است.

باباخانی خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان مجموعه‌ها و متولیان امر از سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیات‌های مذهبی هم در این محل‌ها حاضر هستند و در کنار ناظران و بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد به امر نظارت بر محل‌های برگزاری می‌پردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر