English

محمد احسانی:

درجه بندی شرکتهای دانش بنیان مستقر در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون اقدام به شناسایی ۸۶ واحد دانش بنیان در داخل شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی شده است و قرار است هر هفته بازدیدی از این شرکتها مدیران صورت گیرد.

درجه بندی شرکتهای دانش بنیان مستقر در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد احسانی معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: هم اکنون مهمترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرکهای صنعتی استان، عدم وصول مطالباتشان از دستگاههای اجرایی است که در صورت پرداخت این بدهی‌ها، بنیه مالی آنها تقویت می شود.

احسانی همچنین در ادامه تصریح کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" کارگروه رفع موانع تولید با محوریت شرکتهای دانش بنیان در داخل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی شکل گرفته است.

وی گفت: این کارگروه تاکنون اقدام به شناسایی ۸۶ واحد دانش بنیان در داخل شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی کرده و طی یک برنامه ریزی منسجم قرار است تا پایان سال شنبه هر هفته بازدیدی از این شرکتها با حضور مشاوران و مدیران صورت گیرد و برای برطرف کردن مشکلات آنها و موانعی که در مسیر تولیدشان  قرار دارد اقدام شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: قرار است در این بازدیدها فرماندار و رییس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان و نماینده مجلس آن منطقه نیز حضور داشته باشند.

احسانی اضافه کرد: پارسال در قالب کلینیک صنعت شرکت شهرکهای صنعتی که به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی شکل گرفته بود، ۱۸۰ مشاور زبده در بخشهای مختلف جذب شدند و با استقرار در ساختمان معاونت صنایع کوچک این شرکت، در شناسایی و برطرف کردن مشکلات ۹۷ واحد صنعتی همکاری لازم را انجام دادند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ادامه داد افزود: روز گذشته نیز به اتفاق مدیران و مشاوران از پنج واحد صنعتی دانش بنیان در شهرک صنعتی توس بازدید به عمل آمد و پس از شناسایی مشکلات آنها، موارد مزبور در سامانه میز خدمت شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ثبت شد تا پیگیری های بعدی برای حل مشکلات آنها انجام گیرد.

وی در ادامه این سخنان تاکید کرد: مهمترین مشکلات شرکتهای دانش بنیان را عدم وصول مطالبات آنها از دستگاه های اجرایی، هزینه های بالای گمرکی و مالیاتی، کمبود مواد اولیه و لزوم تامین برخی از آنها از خارج کشور برشمرد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی یادآور شد: شرکتهای دانش بنیان درجه بندی شده اند و براساس کیفیت کار در سه گروه C ، B ،A  تقسیم می شوند و طبق قانون، شرکتهای دانش بنیان اگر درجه A داشته باشند از پرداخت مالیات معاف می شوند از این رو در تلاش هستیم سطح کیفی این شرکتها را ارتقا دهیم.

احسانی در خاتمه خاطرنشان کرد: بیشتر مواد اولیه شرکتهای دانش بنیان از خارج کشور تامین می شود و اغلب این شرکتها در استان مشکل تامین مواد اولیه دارند که در این زمینه چاره اندیشی خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر