English

حسین اسماعیلیان:

افزایش مصرف آب در کلانشهر مشهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: در خراسان رضوی وضعیت خشکسالی شدید و در مشهد شدیدتر است به طوری که در سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ کاهش بیش از ۶۰ درصدی بارندگی نسبت به دوره آماری ثبت شده است.

افزایش مصرف آب در کلانشهر مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خببری اعلام کرد: این کلانشهر برای گذر از تابستان پیش رو هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت آبی جدید نیاز دارد تا بتواند از شرایط بحران عبور کند.

اسماعیلیان در ادامه اضافه کرد: با توجه به بازگشایی ‌ها، مدیریت کرونا و زائرپذیری حداقل نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش مصرف آب خواهیم داشت لذا در اوج مصرف آب نیاز مشهد ۱۳ هزار لیتر بر ثانیه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد همچنین متذکر شد: این در حالی است که کل ظرفیت کنونی تامین آب مشهد ۹ هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۴ درصد آب آشامیدنی مورد نیاز مشهد از چاه‌ها و ۳۶ درصد از منابع سطحی تامین شد که امسال نیز حجم ذخایر آب‌های تامین کننده آب شرب مشهد به کمتر از ۳۰ درصد رسیده و حجم ذخایر نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد کاهش یافته‌است.

اسماعیلیان تاکید کرد: در خراسان رضوی وضعیت خشکسالی شدید و در مشهد شدیدتر است به طوری که در سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ کاهش بیش از ۶۰ درصدی بارندگی نسبت به دوره آماری ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد یادآور شد: در سال جاری نیز همین روند ادامه دارد و وضعیت دشت مشهد به نسبت استان حادتر است.

اسماعیلیان در خاتمه خاطرنشان: برنامه منسجمی برای سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برای تامین آب این کلانشهر تعریف شده که در صورت تامین اعتبار، بخشی از دغدغه‌های این حوزه رفع می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه