English

محمد چکشیان:

جامعه کار و تولید در عرصه هنر و ادبیات بسیار عقب است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در خصوص خانه فرهنگ کار به بازخوانی نیاز داریم و افزایش تعداد به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند و باید کارآمدی و اثربخشی و نقاط قوت و ضعف آنها مورد بررسی قرار گیرد.

جامعه کار و تولید در عرصه هنر و ادبیات بسیار عقب است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی اظهار کرد: جامعه کار و تولید در عرصه هنر و ادبیات بسیار عقب است و جامعه ۱۵ میلیونی کارگری، متناسب با رسالتی که دارد، نیاز به تولید محتوا، فیلم، سریال، شعر و داستان دارد و در این خصوص نیازمند کمک و حضور هنرمندان است.

چکشیان این سخنان را در آیین گشایش ۱۳۰ خانه فرهنگ کار خراسان رضوی و یادواره شهدای جامعه کار و تلاش در مشهد عنوان کرد و اضافه کرد: از مهمترین موانع تولید ، موانع فرهنگی و عدم توجه به ارزش کار است. موقعیت کار و نیروی کار داریم اما وقتی کار ارزش حساب نمی‌شود ظرفیتها خالی می‌ماند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: فرهنگ مهارت آموزی را نیز باید گسترش داد و اگر این فرهنگ، گسترش نیابد تحصیل‌کرده ما نسبتی با بازار کار و بر عکس نخواهد داشت و در جنگ ترکیبی همه جانبه و نابرابر با دشمن هستیم و نقطه آسیب ما و هدف دشمن اقتصاد است که اگر بتواند ما را زمینگیر کرده و به بسیاری از اهداف خود برسد و ما برای مقابله با دشمن راهی جز تلاش نداریم.

وی تاکید کرد: فقط با نوشتن و حرف، فرهنگ کار اتفاق نمی افتاد و به آموزش بنیادی در جامعه نیاز است و در وزارت دبیرخانه ستاد ملی ارتقای فرهنگ کار راه اندازی شده که هدف از این اقدام بهبود مولفه و شاخصه‌های فرهنگ و ارزش کار در یک جریان ملی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: تا قبل از دولت سیزدهم ۴۷۲ خانه فرهنگ کار در کشور فعال بود و در ۶ ماه اخیر ۲۰۰ خانه فرهنگ کار به تعداد قبلی افزود شده است که از این تعداد ۱۳۰ خانه فرهنگ کار مربوط به خراسان رضوی است.

چکشیان در ادامه تصریح کرد: در خصوص خانه فرهنگ کار به بازخوانی نیاز داریم و افزایش تعداد به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند و باید کارآمدی و اثربخشی و نقاط قوت و ضعف آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای کارگری یادآور شد: شهیدانی چون شهید برونسی و سلیمانی، شهدای راه تلاش و بهترین الگو برای ما هستند. رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

چکشیان خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم راه و هدف شهیدان اشتباه فهمیده و یا به فراموشی سپرده شود. باید ببینیم شهدا برای چه رفتند و وظیفه ما چیست. خدمت به مردم، پیروی از ولایت، عدالت و مراقبت از بیت المال برای شهدا مهم بود.

شایان ذکر است که: مهدی برونسی فرزند شهید "عبدالحسین برونسی" هم در این همایش گفت؛ پدرم گرچه تحصیلات علمی و دانشگاهی نداشت اما روح بلند و پاک و با اخلاصی داشت و کسانی که به نام آقازداگی از بیت المال سوءاستفاده و حیف و میل می‌کنند و تمایلات شیطانی خود را به پیش می‌برند حرامزاده هستند و تنها مسوولانی که صادقانه خدمت کرده و از بیت المال به درستی محافظت و استفاده می‌نمایند برازنده داشتن نام "آقازادگی" هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر