English

علی حسین شهریور خبر داد:

فعالیت ۶ هزار مربی آموزشی در کشور

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: 6 هزار مربی آموزشی در پنج هزار کارگاه آموزشی در سطح کشور فعال هستند.

فعالیت 6 هزار مربی آموزشی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی حسین شهریور ، معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از فعالیت ۶ هزار مربی آموزشی در پنج هزار کارگاه آموزشی در سطح کشور در رشته‌های مختلف و فعالیت ۱۴ هزار آموزشگاه بخش خصوصی برای مهارت آموزی افراد جویای کار خبر داد و گفت: امسال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ۲۳۴ میلیون نفر ساعت آموزش ارائه داده است.

وی از برنامه‌ریزی برای افزایش ۵۰ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی با همکاری مراکز دولتی و بخش خصوصی در سراسر کشور در سال آینده خبر داد و گفت: علاوه بر این، سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای افرادی که وارد بازار کار می‌شوند، به صورت جدی دنبال خواهد شد.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می گوید: کسی که آموزش درست دیده و در یک رشته شغلی ماهر باشد، بیکار نمی‌ماند و بر این اساس دولت سیزدهم آموزش نیروی کار را در اولویت سیاست‌گذاری بازار کار خود قرار داده است.

شهریور خواستار ایجاد نهضت مهارت آموزی در کشور شد و گفت: این امر مهمتر از نهضت سوادآموزی است چرا که بسیاری از باسوادان و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت هم به علت ناآشنایی با یک رشته شغلی و نبود مهارت احراز یک شغل، بیکار هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه