English

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان برگزار می‌کند؛

اجرای طرح آموزشی شاپنک و باشگاه نوجوان کارآفرین در اصفهان

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با همکاری آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای و مرکز مشاوره پایا اقدام به اجرای طرح آموزشی شاپنک ( شبکه آموزش و پرورش نوجوان کارآفرین) و باشگاه نوجوان کارآفرین نموده است.

 اجرای طرح آموزشی شاپنک و باشگاه نوجوان کارآفرین در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مؤسس و مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پایا گفت: نوجوانان سن 12 تا 18 سال که در 2گروه 12تا15 سال و 15تا18سال دسته بندی می شوند ، به ویژه دانش آموزان پایه نهم تحصیلی که در فرآیند انتخاب رشته قراردارند مخاطبین لین طرح می باشند.

فریبا جوان ضمن اشاره به چشم انداز این طرح با عنوان "هر دانش آموز ایرانی یک کارآفرین" اهداف این طرح را پرورش کارآفرینان نوجوان خط شکن و نوآور، ایجاد نگرش خلاق، مثبت و انعطاف پذیردربرابر تغییرات،تقویت حس کنجکاوی ، پرسشگری،  تقویت حس استقلال باتوجه به تفاوتهای فردی دانش آموزان، برقراری ارتباط با همسالان و بزرگسالان، پذیرش مسئولیت، مهارت حل مسئله و مهارتهای پژوهشی، مهارت درک افکار و احساسات خود و دیگران عنوان نمود.

وی گفت: ملاقات والدین برای آگاهی از استعدادهای شناسایی شده و عملکرد فرزندانشان درطول زمان اجرای فعالیت طرح، امکان تعامل رسمی و غیررسمی باکارآفرینان مشهور، بازدید ازکسب وکارهای موفق، آموزش ورزش های ذهنی، تمرینهای انگیزشی و خلاق ، حل معماهای مختلف و..، بحث و تبادل نظر بین دانش آموزان و انجام کار گروهی، ارائه ی آموزه های ذهنی از طریق بازیها و تمرینات با سناریوهای از قبل طراحی شده از مزایای این طرح است.

فریبا جوان در خصوص باشگاه کارآفرینان نوجوان گفت: این باشگاه دوره ای متمایز برای تربیت « نسل آینده کارآفرینان خلاق و نوآور درکشور » که باتلاش جمعی دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی کشور، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، وزارت آموزش و پرورش واعضای شبکه شاپنک برگزار می گردد .

مسئول مرکز مشاوره پایا تمرکز بر آموزش های مهم بین المللی جهت تبدیل نمودن نوجوان به یک کارآفرین نوآور، مرکز بر مهارت های نرم بنیادین، تمرکز بر تمرین های عملی و گروهی جهت اثربخش نمودن آموزش ها، شبکه سازی سالم و موثر میان نوجوانان دارای روحیه کارآفرینانه، امکان اجرای طرح بصورت حضوری و آنلاین از ویژگی های متمایزکننده این باشگاه می باشد.

جوان اظهار داشت: نحوه اجرای این طرح به این صورت است که  ابتدا دانش آموزان توسط مدارس (یا اعضای شاپنک) فراخوان شده و کلیات طرح را دریافت می نمایند. سپس برای تور گردشگری مهارت ثبت نام می شوند که هزینه این تور مبلغ 35 هزارتومان برای هر دانش آموز می باشد. چنانچه اولیاء دانش آموز تمایل داشته باشند می توانند با پرداخت هزینه دراین تور همراه فرزند خود شرکت نمایند .

وی افزود: سپس مدیر مدرسه دانش آموزان ثبت نامی را به گروه های 10 نفره دسته بندی نموده و پس از هماهنگی با شرکت پایا برای بازدید و تور مهارت اقدام می نماید . دانش آموزان در موعد تور مهارت به مدت 2ساعت و آشنایی با مشاغل مختلف، از کارگاه های آموزشی مهارتی سازمان فنی و حرفه ای همراه با معرفی تورلیدر بازدید کرده و همزمان  عضو « باشگاه کارآفرینان نوجوان »گردیده و درصورت تمایل در دوره آموزشی باشگاه  به مدت 18 جلسه ی آموزشی، با شهریه حضوری ثبت نام می نمایند.

مؤسس و مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پایا توضیح داد: درطول برگزاری دوره باشگاه کارآفرینان نوجوان، دانش آموزان بصورت رایگان استعدادیابی می گردند و برای ورود به مرحله واقعیت آزمایی  مهارت آموزی آماده می شوند. دراین زمان براساس جواب تست استعدادیابی و  علایق دانش آموزان به سمت انتخاب حرفه های مهارتی هدایت می شوند .

به گزارش موج؛ دانش آموزان در باشگاه به گروه های 7نفره تقسیم بندی شده و هر گروه دارای یک منتور یا رهیار می باشد که علاوه بر زمان کلاس بعد از آن نیز دانش آموز می تواند با رهیار خود در ارتباط باشد. درمرحله باشگاه دانش آموز پس از پایان یافتن 18 جلسه، تاییدیه آموزشی از وزارت کار دریافت نموده و در مرحله واقعیت آزمایی نیز گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را دریافت می نماید.

لازم به ذکر است؛ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پایا برای فرزندان کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان به میزان 40 درصد تخفیف و برای سایر ادارات استان 15 درصد تخفیف در نظر گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه