English

۱۴ تا ۱۷ آبان ماه؛

برگزاری دومین دوره مسابقات آزاد آجر نماچینی در اصفهان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از برگزاری دومین دوره مسابقات آزاد آجر نماچینی از14 تا 17 آبان ماه در اصفهان خبر داد.

برگزاری دومین دوره مسابقات آزاد آجر نماچینی در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آرش اخوان طبسی در جمع اصحاب رسانه گفت: دومین دوره مسابقات آزاد آجر نماچینی از ۱۴ تا ۱۷ آبان ماه  با افتتاح رسمی نمایشگاه جدید اصفهان در نمایشگاه تجهیزات صنایع ساختمان برگزار می شود.

وی در ارتباط با مسابقات ملی مهارت توضیح داد: سالیان سال است که مسابقات مهارت آموزی تحت عنوان مسابقات ملی مهارت در کشور و دنیا برگزار می‌شود.

این مقام مسئول افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همه ساله در سطح شهرستان مسابقات شهرستانی ملی مهارت را برگزار می‌کرد و افراد علاقه مند از شهر‌های مختلف در رشته‌های متفاوتی که دارای مهارت هستند حضور پیدا می‌کردند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان داشت: در مسابقات مرحله استانی از هر شهرستان در هر رشته یک نفر با کسب مقام اول حضور پیدا می کند و مسابقات در سطح استانی برگزار می شود.

اخوان ادامه داد: با برگزیده شدن نفرات برتر، تیم استانی تشکیل می‌شود و هر استان در مسابقات ملی اجازه معرفی یک نفر در هر رشته‌ای را دارد و این افراد بعد از طی مرحله برترین‌های مسابقات ملی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسابقات جهانی مهارت هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود ، گفت:نفرات برتر ملی در یک اردوی مسابقات آمادگی جهانی شرکت می‌کنند و با توجه به شرایط موجود در کشور و مسابقات جهانی در رشته‌های تعیین شده با ارائه آموزش‌ها و آزمون‌های تخصصی راه می‌یابند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در خصوص این مسابقات بیان داشت: مسابقات ملی به صورت روتین و در تعداد رشته های محدود در آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود ولی در بعضی  از رشته‌ها از جمله آجر نماچین به طور رسمی مسابقات ملی و جهانی وجود ندارد و برای این گروه، رشته مسابقات آزاد مهارت را داریم.

این مقام مسئول با اشاره به تفاوت مسابقات آزاد و ملی ادامه داد: در مسابقات ملی محدودیت سنی وجود دارد و جوانان زیر ۲۲ سال به آن راه می‌یابند ولی در مسابقات آزاد محدودیت سنی و همچنین شهرستانی و استانی وجود ندارد.

آرش اخوان گفت: تا کنون مسابقات آزاد در رشته هایی از جمله آرایش مردانه در دو دوره، گل آرایی، آجر نماچین در یک دوره، تعمیر لوازم خانگی با گروه صنعتی انتخاب و کافی‌شاپ و نوشیدنی‌های سرد نیز در پنج دوره برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت 54 مرکز دولتی و 1300 آموزشگاه فعال در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: قریب به ۱۱ میلیون نفر ساعت در سال تعهد آموزشی فنی‌حرفه‌ای استان است و حدود ۶۰ هزار نفر دوره  در بخش دولتی داریم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اظهار داشت: در بخش دولتی و خصوصی بالغ بر ۲۲ میلیون نفر ساعت تعهدات آموزشی استان اصفهان است که بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره می‌گیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه