English

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خبر داد:

آموزش بیش از ۸ میلیون نفر ساعت آموزش در استان اصفهان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از آموزش 8 میلیون نفر ساعت آموزش در 10 ماهه اول سال جاری در استان اصفهان خبر داد.

آموزش بیش از 8 میلیون نفر ساعت آموزش در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آرش اخوان طبسی در جمع اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اشاره باینکه فنی و حرفه ای حدود 120 هزار نفر دوره را در سال آموزش می‌دهد، بیان کرد: بالغ بر 8 میلیون و 171 هزار نفر ساعت در 10 ماهه اول سال جاری آموزش های مهارتی ارائه شده است.

وی گفت: این آموزش ها در حوزه های مراکز ثابت شهری، آموزش روستایی، آموزش در صنایع، زندان ، پادگان ها، آسب دیدگان اجتماعی، مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی  در محیط کار واقعی اجرا شده است.

اخوان افزود: بیشترین آموزش های ارائه شده مربوط به مراکز ثابت با 5 میلیون و ۹۳8 هزار نفر و 659 نفر ساعت معادل ۳۱ هزار و ۲۴۷ نفر دوره بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در ارتباط با سیستم آموزش دوگانه اظهار کرد: در سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای 30 درصد آموزش‌ها نظری و 70 درصد عملی و هر دو در محیط کارگاهی انجام می‌پذیرد در حالیکه در سیستم آموزش دوگانه 30 درصد کل دوره آموزش در مجموعه کارگاهی و 70 درصد آن در محیط صنعت یا صنف(محیط واقعی کار)  انجام می شود.

اخوان بیان داشت: مخاطبین جویای کار بایستی با فناوری روز دنیا پیش روند که این امر مستلزم تغییر نظام آموزشی است تا شکاف اصلی کشور که همان فقر مهارتی و فقدان نیروی ماهر در صنعت است از بین رود.

وی ادامه داد: فردی که از سیستم آموزش دوگانه خارج می‌شود یک نیروی متخصص و ماهر است که تا حد زیادی اشتغال او تضمین خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در سیستم آموزش دوگانه دیگرعرضه‌محور کار نمی‌کنیم  و در این سیستم آموزش براساس تقاضامحورمی باشد.

وی بیان داشت: در حال حاضر برای 15 اتحادیه کارهای مربوط به سیستم آموزش دوگانه تعریف شده است و برای سال آینده نیز 20 درصد آموزش‌ها را به عنوان تعهد آموزش دوگانه برای سازمان تعریف کرده ایم.

آرش اخوان گفت: هدف از سیستم آموزش دوگانه تبادل دانش و تجربیات عملی و فنی بین مربیان و استادکاران، حرکت در مسیر ارتقای هماهنگی و هم افزایی ظرفیت های آموزشی و محیط کار، افزایش اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای هدفمند و مبتنی بر فرصت های شغلی ، کاهش هزینه های تولید و بکارگیری نیروهای مهارت آموخته، شناسایی و جذب نیروی کار ماهر مستعد و توانمند و آشنایی با محیط کسب و کار، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه ای نیروی کار و جویای کار می باشد.

وی افزود: سیستم آموزش دوگانه برای افراد جویای کار جواب می‌دهد، اما برای شاغلان صنعت سیستم صلاحیت حرفه‌ای را داریم که وارد شرکت شده و اهداف سازمان را تعریف کرده است.

اخوان بیان کرد: در سیستم صلاحیت حرفه‌ای استان اصفهان به عنوان پیشتاز در کشور کارهای خوبی انجام داده است و بزرگترین پروژه در کشور پتروشیمی جم است که سیستم صلاحیت حرفه‌ای در آن اجرا شده است.

ایجاد 30 هزار شغل تا پایان سال 1400 در اصفهان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: تا پایان سال 1400  پیش بینی کرده ایم 30هزار شغل با پتانسیل اصناف را ایجاد کنیم.

وی در ارتباط با مسابقات مهارتی نیز گفت: مسابقات آزاد مهارت با هدف ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور، جلب نظر بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف در ارتقای مهارت شاغلان و توسعه مشارکت صنایع و صنوف با بخش‌های آموزشی، ایجاد فرصتی مناسب جهت تبادل فنی و تجارب حرفه‌ای بین شاغلان و بنگاه‌های اقتصادی، شناسایی کمبودهای موجود در آموزش فنی و حرفه‌ای برای شاغلان و همچنین شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی برگزار می‌شود.

اخوان گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به منظور ایجاد رقابت سالم بین جوانان کشور با همکاری بخش غیردولتی اقدام به برگزاری مسابقات آزاد مهارت نماچینی آجر، پیرایش مردانه و مسابقات آزاد مهارت گل‌آرایی ایران  برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در پایان عنوان کرد: مسابقات آزاد کشوری آرایشگران برتر در دی ماه سال جاری  با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان و بخش خصوصی برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی