English

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان:

نظام صلاحیت حرفه ای در راستای کاهش نرخ بیکاری پیاده سازی شده است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: سیستم صلاحیت حرفه ای شاغلین صنایع و صنوف در راستای کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد اقتصادی طراحی و پیاده سازی گردیده است.

نظام صلاحیت حرفه ای در راستای کاهش نرخ بیکاری پیاده سازی شده است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آرش اخوان بیان داشت: سیستم صلاحیت حرفه ای شاغلین صنایع و صنوف در راستای تحقق شعار رونق تولید، سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار، کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد اقتصادی طراحی و پیاده سازی شده است.

وی ضمن اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته در تحول آموزش های مهارتی افزود: زمانی که دولت تسهیل گر و بخش خصوصی آموزش دهنده باشد، آموزش ها مبتنی بر نیاز بازار کار همراه با تنوع مشاغل در محیط کار واقعی انجام می گیرد که این امر از کارآمدی بالایی برخوردار است و این در حالی است که اگر فقط دولت آموزش دهنده باشد، تمرکز بر آموزش قبل از اشتغال از کارآمدی پایینی برخوردار است.

اخوان فرآیند سیستم صلاحیت حرفه ای را بررسی و اصلاح اهداف و چشم انداز شرکت ها، شناسایی، تعریف مشاغل و تدوین چارت سازمانی استاندارد، تعریف شایستگی های مورد نیاز و استانداردهای آموزشی هر یک از مشاغل، تعریف مسیرهای ارتقاء شغلی، تأمین نیروی جدید با ارتقاء مهارت نیروی انسانی مورد نیاز و بررسی صلاحیت حرفه ای افراد اعلام نمود و افزود: در این حالت فرد یا تأئید صلاحیت می شود یا دارای احصاء کسری مهارت است که در این خصوص برای آنان برنامه ریزی آموزشی انجام می گردد.

وی با تأکید بر ارتقاء مهارت شاغلین صنایع و صنوف افزود: یکی از معضلاتی که در بازار اشتغال با آن مواجه هستیم، ضعف مهارتی است و بسیاری از کارگران کارخانه ها مهارت های لازم و مورد انتظار را نداشته و تولیدات از کیفیت پایینی برخوردار است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: سیستم صلاحیت حرفه ای می تواند با نیازسنجی دقیق، مشاغل موجود را شناسایی نموده و با احصاء مشاغل براساس ویژگی های کارخانه ها، شایستگی شغلی (جسمی، رفتاری و مهارتی) را تعریف نموده و پس از آن استانداردهای آموزشی تدوین و بر اساس استانداردها، آزمون صلاحیت حرفه ای تعریف شود که این گام مؤثری در جهت تحقق و رونق تولیدات است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه