English

آموزش فنی و حرفه ای نیازمند حمایت بخش خصوصی است/آموزش رایگان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد گفت: کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای استان از استانداردهای لازم فاصله دارند و برای رفع این مشکل نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم.

آموزش فنی و حرفه ای نیازمند حمایت بخش خصوصی است/آموزش رایگان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای

امیر سعید مصباح مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در گفت و گو با خبرگزاری موج یزد بیان کرد: کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای استان از استانداردهای لازم فاصله دارند چون دولت طی سال های گذشته از نظر بودجه ای دچار کمبود شده علاوه بر آن تجهیزات و ماشین آلات آموزش فنی و حرفه ای چند سال یکبار نیازمند به روز شدن هستند که امری هزینه بر است.

مصباح افزود: آموزش فنی و حرفه ای نیازمند حمایت بخش خصوصی است تا در حوزه تجهیزات وارد سرمایه گذاری شود.

وی در خصوص حمایت از برندگان مسابقات ملی مهارت گفت: تمام برندگان مسابقات ملی مهارت می توانند به صورت سرباز مربی فعالیت کنند و علاوه بر آن مجوز آموزشگاه آزاد برای ترویج مهارت اصولی به آنها داده می شود.

وی در پاسخ به اینکه برخی نخبگان مهارتی خارج از کشور را برای ادامه زندگی و یافتن شغل انتخاب می کنند، نظر شما در این زمینه چیست؟، بیان کرد: مهارت و تلاش ضامن یافتن شغل است و هر فردی در ایران دارای این دو ویژگی باشد موفق خواهد بود.

*لزوم تقویت جوارکارگاهی ها برای آموزش فنی و حرفه ای در یزد

علی حسین شهریور معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که برای شرکت در نوزدهمین المپیاد ملی مهارت به یزد آمده بود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد، گفت: تاکنون 6500 استاندارد آموزش شغلی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تعریف شده و در 600 مرکز آموزش دولتی و 11 هزار آموزشگاه بخش خصوصی آزاد قابل ارائه است.

وی در خصوص مراکز جوار کارگاهی در استان یزد افزود: در یزد 32 مرکز داریم که تعداد زیادی از آنها غیر فعال است.

شهریور بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در تامین مربی و ارائه استانداردها و برخی تجهیزات به مراکز جوارکارگاهی کمک می کند و اجرا را به صنعتگران و صنوف سپرده است.

استقبال خوب بانوان از مهارت آموزی

وی جایگاه  استان یزد در آموزش های فنی و حرفه ای را جایگاه مناسبی دانست و گفت: در یزد گرایش بانوان به مهارت های فنی و حرفه ای بیشتر است لذا نیازمند کار ترویجی و فرهنگی هستیم تا همه اقشار به ویژه آقایان با اطلاع یافتن از تنوع آموزش ها، ظرفیت های خالی در آموزش فنی و حرفه ای و حتی آموزشگاه آزاد تکمیل شود.

شهریور بیان کرد:  ارتباطات خوبی با صنعت به ویژه صنایع بزرگ داریم و در برخی از آنها مرکز جوار کارگاهی آموزش فنی و حرفه ای راه اندازی شده که با همکاری صنایع آموزش ها را سامان می دهیم و از ظرفیت مهارتی آنها استفاده می کنیم.

وی اعلام کرد: در مراکز آموزش فنی و حرفه ای سرویس دهی در هر سنی رایگان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه