English

پروین صالحی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نقشه راهی مؤثر برای دستیابی به اشتغالی مطمئن است

نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای در تحقق شعار سال تأثیرگذار است و موجب جهش تولید در کالای ایرانی می‌شود، گفت: می‌توان از این فرصت برای رونق تولید و افزایش اشتغال در کشور استفاده کرد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نقشه راهی مؤثر برای دستیابی به اشتغالی مطمئن است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، پروین صالحی با تبریک ششم مرداد، روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: مهمترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی ماهر و متخصص آن است و به گفته کارشناسان شاید مهمترین عامل بیکاری جوانان نداشتن یک تخصص یا مهارت است.

وی افزود: امروزه تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد از عوامل  کلیدی در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر جامعه بوده و هر نوع سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی نیازمند توجه به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی و توسعه منابع انسانی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اهمیت مهارت‌آموزی و فراگیری آموزش‌های فنی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، اما متأسفانه این موضوع در فرهنگ جامعه ما به‌خوبی جا نیفتاده و جوانان کمتر نسبت به شاخه فنی علاقه نشان می‌دهند، تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق شعار سال تأثیرگذار است و از طرفی موجب راه‌اندازی جهش تولید در کالای ایرانی می‌شود و می‌توان از این فرصت برای رونق تولید و افزایش اشتغال در کشور استفاده کرد.

صالحی یادآور شد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نقشه راهی مؤثر برای دستیابی به اشتغالی مطمئن است که باعث زمینه‌ساز کسب درآمد، افزایش رفاه و آسایش زندگی و توسعه اقتصادی کشور است؛ در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» بی‌شک گسترش نهضت توسعه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی منابع انسانی می‌تواند راهگشا باشد چراکه تلفیق دانش بامهارت و خلاقیت می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال مولّد برای جوانان کشور و به ‌تبع آن توسعه اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم شود.

وی با اشاره به حمایت مجلس شورای اسلامی از فنی و حرفه‌ای گفت: مجلس یازدهم به دلیل اهمیت سازمان فنی و حرفه‌ای با طرح مجاز دانستن سازمان فنی و حرفه‌ای برای دریافت هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور موافقت کرد که با خرید تجهیزات لازم توسط کمک‌های مردمی می‌توان سبب شد در فرصت سریع ۲ ماهه یا ۳ ماهه جوانان بامهارت‌آموزی برای ورود به بازار کار آماده شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه اشتغال پایدار و کاهش بیکاری حمایت از مراکز تولیدی است و مراکز فنی حرفه‌ای در مهارت‌آموزی و افزایش مهارت بسیار نقش دارند و از طرفی تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای بسیار فرسوده شده و نیاز به بازسازی این تجهیزات است.

فنی و حرفه ای

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه