English

یوسف نوری:

رسانه ها به عنوان یکی از ارکان مهم و نقش آفرین در فرآیند تربیت هستند

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: میزان کار مفید معلمان نسبت به دیگر کارکنان دولت بیشتر است که این در دوران کرونا مضاعف شده است و وظیفه معلمان در حوزه جهاد تبیین نیز بسیار خطیر است.

رسانه ها به عنوان یکی از ارکان مهم و نقش آفرین در فرآیند تربیت هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سخنانی عنوان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های اخیر از رسالت اصلی‌اش، که ارائه خدمت به معلم بود، دور شد اما دولت سیزدهم مصمم است آنرا به جایگاه اصلی خود بازگردانده و سهام آنرا به گونه‌ای مدیریت کند، که سود آن درخور شان همکاران فرهنگی باشد.

نوری این سخنان را در دیدار جمعی از فرهنگیان تربت حیدریه در دانشگاه این شهرستان بیان کرد و ادامه داد: چرا کسانی سال ۱۳۹۹ در صندوق ذخیره فرهنگیان بند «ک» تبصره ۱۲ را گنجاندند و مشخص نیست مسببان آن اکنون کجا هستند و پاسخگوی اقدامشان نیستند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: کسانی که حتی یک کلمه از حاکمیت شرکتی نمی دانستند در این صندوق مسوولیت داشتند، ما صندوق را در سال ۱۳۹۲ با هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان سود حسابرسی شده، تحویل دادیم بدون اینکه یک ریال حق الزحمه گرفته باشیم.

وی در ادامه افزود: این سود در سال ۱۳۹۵ به ۲۴۰ میلیارد تومان تنزل یافت و معلوم نیست که چه کسی به حق فرهنگیان دستبرد زد و حال آنکه این سود که باید اکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌بود، تنها سه هزار میلیارد تومان است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دولت مصوب کرد که نظام پرداخت همسان همه کارکنان دولت توسط سازمان امور استخدامی تهیه و از سال ۱۴۰۱ به اجرا درآید و بر این اساس دولت طرح رتبه بندی معلمان را در اولویت قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش

نوری متذکر شد: در اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان و لایحه ای که به مجلس شورای اسلامی رفته است، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پیش بینی شده است اما دولت تنها برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است و سال ۱۴۰۲ قطعا این رقم بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: مجوز استخدام افراد تعیین تکلیفی آموزش و پرورش به زودی صادر می شود و در این مدت تلاش کردیم معوقات اصلی کارکنان نیز پرداخت شود با توجه به اینکه میزان کار مفید معلمان نسبت به دیگر کارکنان دولت بیشتر است که این در دوران کرونا مضاعف شده است و در سال های اخیر اقدامات خوبی انجام شده که باید به درستی به جامعه اطلاع رسانی شود.

نوری اذعان کرد: ابتدای انقلاب میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز کمتر از ۱.۵ متر بود که این رقم امروز به ۵.۲ متر رسیده است و این نشان از توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر تعلیم و تربیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: وظیفه معلمان در حوزه جهاد تبیین بسیار خطیر است و کتاب های درسی مدارس نیز باید مبتنی بر کارآفرینی باشد، اما در حال حاضر مبتنی بر آموزش است که باید این رویکرد تصحیح شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: رشد روحیه کارآفرینی در دانش آموزان در دوره ابتدایی رخ می دهد و معلمان این مقطع نقش ویژه ای در شکوفا کردن حس کارآفرینی در دانش آموزان دارند.

وی یادآور شد: همکاران پیشکسوت و بازنشسته ما زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی و یا سازمان بازنشستگی هستند که این رافع مسوولیت ما در آموزش و پرورش نیست و باید جدایی بین همکاران بازنشسته و شاغل برطرف  شود و این موضوع در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز پیش بینی و بر آن تاکید شده است.

نوری در مورد  نقش رسانه ها  اینچنین یادکرد: رسانه به عنوان یکی از ارکان مهم و نقش آفرین در فرآیند تربیت هستند و  وقتی معلمی فداکاری کرده و یا دانش آموزی نوآوری خاصی داشته باشد، باید این به درستی در عرصه رسانه برجسته شود و این نیاز نظام فرهنگ و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر