English

یوسف نوری:

پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان، قسمتی از جهاد تبیین در کشور است

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: پایه جهاد تبیین در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب مطرح شده است و با توجه به اهمیت آن، مصادیق آن با اسناد بالادستی این مجموعه از جمله سند بنیادین آموزش و پرورش تطابق داده شده است.

پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان، قسمتی از جهاد تبیین در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سخنانی بیان کرد: بستر جهاد تبیین در مدارس کشور شکل می‌گیرد و بر همین اساس با توجه به اهمیت موضوع جهاد تببین، مصادیق آن در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش مطرح و بررسی شده است.

نوری در ادامه این سخنان تاکید کرد: پایه جهاد تبیین در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب مطرح شده است و با توجه به اهمیت جهاد تبیین، مصادیق آن با اسناد بالادستی این مجموعه از جمله سند بنیادین آموزش و پرورش تطابق داده شده و تناظر یک به یک آن‌ها مورد بررسی لازم قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هفت برکت را در طول ۴۳ سال انقلاب این کشور برای آموزش و پرورش مطرح کرده اند که از جمله آن مشارکت مردمی در امور اجتماعی و سیاسی است.

وی تصریح کرد: یکی از بسترهای مشارکت مردم توسط وزارت آموزش و پروش شکل می‌گیرد و در یکی از توصیه های مقام معظم رهبری به این وزارتخانه موضوع اهمیت پژوهش در مدارس کشور مطرح شده است و اگر اکنون شاهد پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان ، به عنوان قسمتی از جهاد تبیین در کشور هستیم، زمینه آن در مدارس شکل گرفته است.

نوری با اشاره به اهمیت پرورش به عنوان یکی از وظایف آموزش و پرورش و نحوه اجرای آن در دوران پاندمی کرونا متذکر شد: در فضای نرم افزار شاد سعی شده است تا موضوع و اهمیت فعالیت های پرورشی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد و معلمان در این موضوع هم با دانش آموزان ارتباط مناسبی برقرار کرده اند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر با آزادسازی مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش با رویکرد خانواده محوری، امکان حضور فعال دانش آموزان در کنار خانواده خود، برای پیشبرد اهداف پرورشی، فراهم شده است و به زودی شرایط حضور دانش آموزان و خانواده آنها در اردوگاه‌ها و کانون‌های وابسته به آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش و پرورش برای افزایش سهم سرانه فضای آموزشی استان خراسان رضوی که از دیگر مناطق کشور عقب مانده است راهکاری اندیشیده و برای این موضوع باید از ظرفیت‌های مختلف بهره برد و بر همین اساس به دنبال راه هایی برای ایجاد منابع پایدار در این زمینه هستیم.

 نوری در خاتمه این سخنان خاطرنشان کرد: با ایجاد منابع پایدار می‌توانیم در جاهای مختلفی از کشور که سرانه فضای آموزشی آنها پایین تر از میانگین کشوری است، توازن برقرار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه