English

مهدی سالاری‌منش:

معرفی شهر مشهد در سطح کشور‌های اسلامی از نکات مهم زیارت است

رییس اداره خدمات زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: یکی از مواردی که باید مورد اهمیت قرار گیرد، اقتصاد زیارت است؛ زیرا که اقتصاد زیارت شهر مشهد با اقتصاد حضور زائر گره خورده است.

معرفی شهر مشهد در سطح کشور‌های اسلامی از نکات مهم زیارت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی سالاری‌منش رییس اداره خدمات زیارت معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در خبری عنوان کرد: شهر مشهد در شرایط عادی، هر سال بیش از ۲۰ میلیون زائر دارد و بنابراین مدیریت زائر جوانب مختلفی مانند مسائل هویتی حوزه زیارت، فرهنگی، زیارت، خدمات‌رسانی، اقتصادی  دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

سالاری‌منش در ادامه افزود: البته تمام این حوزه‌ها به مدیریت شهری و شهرداری مرتبط نمی‌شود بلکه دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف باید انجام وظیفه کنند و شهرداری مشهد در سال‌های اخیر در رابطه با مدیریت زیارت اقدامات مربوط به این حوزه را انجام داده است.

رییس اداره خدمات زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: مشهد شهری جهانی است و هر سال تعداد زیادی زائر خارجی به مشهد سفر می‌کنند، بنابراین باید به همین اندازه نیز رشد کند تا بتوان شاهد سفر زائران جدید از کشور‌های مختلف به این منطقه بود و در راستای آن باید شرایط خدمت‌رسانی برای زائران به خوبی فراهم شود.

وی اظهار کرد: بخش دیگری از خدمات که متوجه مدیریت شهری و شهرداری است در حوزه‌های مختلفی مانند حمل‌ونقل، مسائل شهری، فضاآرایی‌ها و اکران‌های شهری است. اما حوزه‌هایی مانند خدمات‌رسانی در اسکان زائران در حوزه شهرداری نیست و حتما باید به آن پرداخته شود.

رییس اداره خدمات زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد متذکر شد: شهرداری مشهد همچنین سعی کرده فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه زیرساخت‌های شهری را برای خدمات‌رسانی بهتر به انجام برساند.

سالاری منش یادآور شد کرد: بخش‌هایی مانند مسائل فرهنگی در حوزه زائران و خدماتی که داخل حرم مطهر ارائه می‌شود، از جمله وظایف آستان قدس رضوی است و امروز بحث امنیت زائر یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود که به دستگاه‌های امنیتی مربوط می‌شود.

 زائران  شهر مشهد

وی تاکید کرد: مدیریت زیارت چند بخشی است و باید تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف پای کار باشند و این چند بخشی بودن کار را سخت کرده و باید مدیریت واحدی وجود داشته باشد و لازم است که هم‌افزایی صورت گیرد.

رییس اداره خدمات زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد اذعان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید مورد اهمیت قرار گیرد، اقتصاد زیارت است؛ زیرا که اقتصاد زیارت شهر مشهد با اقتصاد حضور زائر گره خورده است.

وی همچنین گفت: به همین دلیل افزایش ماندگاری زائر در این حوزه موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود و مکانیسم‌ها و اقداماتی که برای ماندگاری زائر برنامه‌ریزی شده است با توجه به اهمیت آن باید به درستی انجام گیرد.

سالاری منش در خاتمه خاطرنشان کرد: یکی از نکات بسیار مهم در حوزه مدیریت زیارت، معرفی شهر مشهد در سطح کشورهای اسلامی است که باید نقش و جایگاه شهر مشهد در سطح کشور‌های اسلامی طرح موضوع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر