English

ابوالفضل باقری‌فرد:

پزشک خانواده از رویکرد‌های مهم وزارت بهداشت است

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: توجه به نیاز‌های جامعه در تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی، استقرار نظام بومی مبتنی و بر بهره‌گیری از توانمندی دانشگاه‌ها در ارائه دروس به صورت ترکیبی محور‌های این برنامه را تشکیل می‌دهند.

پزشک خانواده از رویکرد‌های مهم وزارت بهداشت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل باقری‌فرد معاون وزیر بهداشت در سخنانی عنوان کرد: برنامه پزشک خانواده از رویکرد‌های مهم وزارت بهداشت است و راه‌اندازی دوره پزشکی عمومی با گرایش ویژه پزشک خانواده در همین جهت مد نظر قرار دارد.

باقری‌فرد در ادامه افزود: برگزاری دوره کارورزی ویژه پزشک خانواده، ورود مستقیم به دوره دستیاری پزشکی خانواده، برنامه‌ریزی و بازنگری دوره دستیاری پزشکی خانواده و توانمندسازی نیروی انسانی نیز در چارچوب حل مشکلات جامعه از دیگر موارد برنامه پزشک خانواده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص، کارآفرین و پاسخگو به نیاز‌های جامعه، دستیابی به مرجعیت علمی و سرآمدی منطقه، بین‌المللی‌سازی آموزش عالی حوزه سلامت ، نهادینه کردن نظام مدیریت جامع، کیفیت آموزش علوم پزشکی، توسعه و گسترش عادلانه و نیازمحور آموزش علوم پزشکی، توسعه روش‌های نوین و فناوری‌های پیشرفته در آموزش علوم پزشکی از برنامه‌ها و اولویت‌های راهبردی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به شمار می‌روند.

وی همچنین اظهار کرد: توجه به نیاز‌های جامعه در تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی، استقرار نظام بومی مبتنی بر شواهد و همچنین تاکید بر بهره‌گیری از توانمندی دانشگاه‌ها در ارائه دروس به صورت ترکیبی محور‌های این برنامه را تشکیل می‌دهند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: آموزش مهمترین رکن هر دانشگاه است لذا تقویت بین‌المللی آموزش گام بزرگی در تحول و توسعه آموزش سلامت کشور محسوب می‌شود؛ تاکنون کار‌های بزرگی در حوزه آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شده، ولی منجر به بهره‌وری کلی در آموزش نشده است، زیرا برنامه‌های عملیاتی آموزش متناسب با رشد کشور نبوده‌اند.

 باقری‌فرد در خاتمه این سخنان یادآور شد: بهینه‌سازی آموزش از راهبرد‌های مهم توسعه آموزش در کشور است که منجر به ارتقای کیفیت آموزش خواهد شد و از الزامات آن حرکت در مسیر عدالت آموزشی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه