English

عباس عبادی:

تمامی خدمات پرستاران بر پایه علمی و مدیریت مراقبت از بیمار است

معاون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: باید جنبه دانشی و علمی پرستاری به شکل قابل لمس در بالین بیمار مورد توجه قرار گیرد تا بتوان در راستای خدمات رسانی به بیماران استفاده کرد.

تمامی خدمات پرستاران بر پایه علمی و مدیریت مراقبت از بیمار است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت عنوان کرد: باید از این دانش بومی به شکل مناسب و قابل لمس استفاده شود.

عبادی این سخنان را در مراسم گرامیداشت روز پرستاردر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد و اضافه کرد: باید جنبه دانشی و علمی پرستاری به شکل قابل لمس در بالین بیمار مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این دانش بومی در راستای خدمات رسانی به بیماران به شکل مناسبی استفاده کرد و در این مسیر دانشکده‌های پرستاری و مامایی نقش موثری را ایفاء می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: تمامی خدمات پرستاران بر پایه علمی و مدیریت مراقبت از بیمار انجام می‌شود و تقویت ارتباط کلامی و روحی با بیماران در کنار ارائه خدمات حرفه‌ای همراه با دانش فنی و به روز بودن از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی همچنین متذکر شد: حوزه سلامت باید با رویکرد و نگاه تیمی فعالیت نماید و کار تیمی به دنبال هم افزایی است و اگر نقص و عیبی در کار ایجاد شود، سایر اعضاء باید در رفع آن تلاش کنند.

عبادی در خاتمه یادآور شد: با توجه به کاهش رشد جمعیت تا ۲۰ سال آینده کشورمان با مشکلات بیماری‌های مزمن روبرو خواهد شد و بیش از ۲۰ میلیون سالمند به جمعیت سالمندان افزوده می‌شود و باید به سمتی حرکت کنیم که پرستاران و سایر اعضای تیم سلامت با حضور در جامعه در توسعه و ارتقاء سواد سلامت جامعه بیش از پیش موثر باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه