English

یونس پناهی:

بیش از هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت و پزشکی کشور فعالیت دارند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت بیان کرد: در فعالیت های تجاری سازی شده و دانش بنیان، معاونت تحقیقات بر ضرورت حفظ مالکیت فکری افراد و موسسات در این مجموعه تاکید و توجه دارد.

بیش از هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت و پزشکی کشور فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی عنوان کرد: علاوه بر مراکز و مجموعه‌های متنوع تحقیقاتی، بیش از هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت و پزشکی کشور فعالیت می‌کنند.

پناهی این سخنان را در گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد بیان کرد و در ادامه اضافه کرد: گردش مالی این شرکتها در سال ۴۰ هزار میلیارد ریال است که با تولید محصولات دانش‌بنیان متکی بر دانش بومی، حضور موثری دارند.

معاون وزیر بهداشت همچنین افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۴۲۲ محصول سلامت‌محور دانش‌بنیان در کشور تولید می شود که این روند می تواند در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی به کشور کمک شایانی بکند.

وی در ادامه متذکر شد: در فعالیت های تجاری سازی شده و دانش بنیان، معاونت تحقیقات بر ضرورت حفظ مالکیت فکری افراد و موسسات در این مجموعه تاکید و توجه دارد.

پناهی اعلام کرد: شمار دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور را می توان ۶۹ مورد عنوان کرد و ۷۷۸ مرکز تحقیقاتی، ۱۵ شبکه تحقیقات سلامت، ۱۵ پژوهشکده سلامت، ۱۲ پارک علم وفناوری و ۹۳ مرکز رشد فناوری در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور و یا در کنار این مجموعه فعالیت دارند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد و گفت: تمام ساختار پژوهشی و شرکتهای تولیدی و دانش بنیان کشور با معاونت غذا و دارو همکاری جدی دارند و اکنون یکی از مطالبات و دغدغه های مهم و مشترک همه تولید کنندگان این حوزه، تسهیل در اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو است.

معاون وزیر بهداشت

وی با اشاره به بازدید خود از شرکتهای تولیدی و دانش بنیان سلامت در مشهد تاکید کرد: این شرکتهای دانش بیان از آنچه که بی توجهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به محصولات تولیدی خود عنوان می کنند، گلایه کرده و خواستار خرید محصولات آنها از سوی این دانشگاه هستند.

پناهی همچنین اظهار کرد: شمار مراکز تحقیقاتی از برنامه هدفگذاری شده وزارت بهداشت جلوتر است و تولید دانش در تراز جهانی جزو خواسته های رهبر معظم انقلاب از دولتمردان است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: باید بتوانیم همانطور که نخبگان را در تراز جهانی آموزش می دهیم، برای آنها در قالب موسسات تحقیقاتی متنوع یاد شده در کشور ظرفیت سازی کنیم تا از خروج آنها از کشور جلوگیری شود.

پناهی در خاتمه اذعان کرد: ایران از نظر تولید مقالات پژوهشی رتبه نخست منطقه و پانزدهم دنیا را دارد و قصد داریم تا سال ۱۴۰۴ نسبت اختراعات تجاری شده به مجموع مقالات علمی حوزه پزشکی را افزایش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه