English

محمد علی کیانی:

ماندگاری جامعه پزشکی در کشور کاهش پیدا کرده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در همین سال گذشته چند هزار پزشک از کشور مهاجرت کردند؛ آیا ما باید نیروی متخصص باهزینه فراوان برای سایر کشورهای تربیت کنیم!؟

ماندگاری جامعه پزشکی در کشور کاهش پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی اعلام کرد: بیش از ۳۰ هزار پزشک در کشور داریم که  طبابت نمی‌کنند؛ چرا که عملا درآمد و سختی‌های اشتغال به این حرفه به لحاظ هزینه و منفعت توجیهی ندارد.

کیانی این سخنان را در نشست شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های خراسان بزرگ عنوان کرد و در ادامه افزود: طرح افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی پاک کردن صورت مسئله است که فکر کنیم با افزایش ظرفیت‌ها همه کمبودها مرتفع می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در همین سال گذشته چند هزار پزشک از کشور مهاجرت کردند؛ آیا ما باید نیروی متخصص باهزینه فراوان برای سایر کشورهای تربیت کنیم!؟ چرا ما دانشجو و پزشک برای خودمان تربیت نکنیم؟!

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: ایشان در این دیدار بسیار روشن و حکیمانه بیان کردند که در خصوص مسائل مطروحه در زمینه افزایش ظرفیت پزشکی و ... کار به اهلش سپرده شود و خوشبختانه همین هم شد در شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیات طرح تصویب شد اما جزئیات به جامعه پزشکی سپرده شد.

کیانی در ادامه و در مورد مهاجرت پزشکان تاکید کرد: ماندگاری جامعه پزشکی در کشور کاهش پیدا کرده است و باید معضلات و مشکلات جامعه پزشکی را مرتفع کنیم، ما اساتید برجسته ای داریم که با طرح سقف درآمدی، خارج از سقف قرار خواهند گرفت و اساتیدی که بعضا بالای ۲۰ و ۳۰ سال سابقه کار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: بسیاری از این افراد شخصیت‌های برجسته علمی محسوب می‌شوند و بعد از این همه سال کار و تلاش استحقاق بیش از اینها را دارند اما بااین محدودیت‌ها قطعا بخشی از این افراد برجسته را دیگر در دانشگاه نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم تقاضای بازنشستگی از سوی تعداد قابل توجهی از این اساتید را داریم و کسانی که فقط به عشق مردم در کشور مانده اند و وقتی حداقل‌ها برایشان فراهم نیست ترجیح می‌دهند که بیش از مدت قانونی خدمت نداشته باشند، مگر ما چند استاد پایه ۴۰ داریم که اینطور در دوران طلائی که به دانش این افراد نیاز مبرم داریم از دستشان بدهیم؟!

وی یادآور شد: من از جو سازی‌های تعدادی از رسانه ها به ویژه از سوی برخی افراد ضد پزشک انتقاد دارم و خوشبختانه در استان، تعاملات خوبی با صدا و سیما داشته و داریم و همیشه مسائل علمی در حوزه سلامت با حضور متخصصان فن ارائه شده است.

کیانی در خاتمه خاطرنشان کرد: در مواردی تریبون در اختیار افرادی قرار گرفته که نه تنها تخصص لازم و کافی را برای اظهار نظر در حوزه مسائل سلامت را نداشته‌اند بلکه با تکیه بر اطلاعات و فرضیات نادرست افکار عمومی را در جهت مقابله با خدمتگزاران سلامت و جامعه پزشکی سوق داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه