English

زهرا آهنگرزاده:

حرکت یک سامانه جوی ناپایدار به سوی استان خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: ورود تدریجی این سامانه ناپایدار جوی به خراسان رضوی و بارش باران و همچنین نزول برف در مناطق سردسیر و کوهستانی استان خواهد بود.

حرکت یک سامانه جوی ناپایدار به سوی استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: حرکت یک سامانه جوی ناپایدار به سوی استان خراسان رضوی و آغاز فعالیت آن از فردا پنجشنبه ۱۱ آذر ماه با احتمال بارشهای پراکنده و همچنین برف و باران.

آهنگرزاده همچنین در ادامه این خبر متذکر شد: ورود تدریجی این سامانه ناپایدار جوی به خراسان رضوی از عصر فردا و ساعات شب موجب بارش‌های پراکنده در نواحی شمال غربی خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی در ادامه افزود: بارش باران در روزهای جمعه ۱۲ و شنبه ۱۳ آذر ماه جاری و همچنین نزول باران و برف در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی از دیگر آثار قابل انتظار فعالیت این سامانه جوی می باشد.

وی ادامه داد: این وضعیت جوی همچنین بر سرعت وزش باد با افزایش آن در خراسان رضوی تاثیر می‌گذارد و بر این اساس افزایش سرعت وزش باد برای فردا پنجشنبه ۱۱ و جمعه ۱۲ آذر ماه جاری در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: وزش باد شدید به صورت لحظه‌ای نیز در برخی از نقاط خراسان رضوی به ویژه در نواحی شرق و جنوب استان همراه با کاهش دمای هوا برای همین مدت دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: پدیده غالب جوی امروز خراسان رضوی را هم افزایش سرعت وزش باد و در نواحی شرقی آن همراه با گرد و خاک می باشد و امروز ابرناکی آسمان در سطح استان به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان افزایش می‌یابد.

آهنگرزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: دمای هوای مشهد ظرف ۲۴ ساعت اخیر در نوسان بین سه تا ۲۰ درجه سلسیوس بوده و همچنین بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۲۲ درجه و کمینه آن به هفت درجه سانتیگراد می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه