English

بازار امنی برای تولید مصالح ساختمانی نداریم/ مسکن مهر چین را وارد ایران نکنیم

مدیر کل سابق فدراسیون بین المللی املاک و صنعت ساختمان (FIABCI) گفت: ساخت و ساز ایران نیازمند تکنولوژی ناب چین است نه اینکه سراغ تکنولوژی دسته سه یا چهار چین برویم. امیدوارم مسکن مهر چین را وارد ایران نکنیم.

بازار امنی برای تولید مصالح ساختمانی نداریم/ مسکن مهر چین را وارد ایران نکنیم
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، کامبیز یوسفی، مدیر کل سابق فدراسیون بین المللی املاک و صنعت ساختمان (FIABCI) اظهار کرد: در اوج کرونا به یک موضوع جدیدی رسیدیم که مصالح ساختمانی پس از کرونا باید چگونه باشد! ما با طرح سوالات پژوهشی که جنس مصالح ساختمانی پس از کرونا و با توجه به تغییرات اقلیم به چه شکل خواهد شد در فدراسیون بین المللی صنعت ساختمان به این سمت رفتیم. در دوران کرونا دست به میز و شیشه و سرامیک و کاشی نمی‌زدیم و همین موضوع جرقه‌ای شد که متریالی باید تولید شود که ضد آتش باشد.

یوسفی گفت: چین و آمریکا پیشتاز تولید این مصالح در جهان شدند و ما نیز همان موقع در ایران استارت کار را زدیم و موضوع تولید را پیگیری کردیم. در این مسیر به فرمول‌هایی رسیدیم که مختص خودمان است و در واقع روی دست آمریکا و چین بلند شدیم. طول عمر این ورق‌ها به این جهت که از خاک تولید می‌شود و هیچ ماده آلی  و نفتی در آن به کار نرفته است، طول عمر آزمایشگاهی آن بالای ۷۵ سال است.

وی بیان کرد: قرار است مصالح ما در خاورمیانه استفاده بشود و لذا باید با آب و هوای خاورمیانه و منطقه منا(خاورمیانه و شمال آفریقا) سازگاری داشته باشد. لذا مصالح طوری طراحی شده که هم برای شهرهای در نزدیکی دریا و هم شهرهایی که در مناطق کوهستانی سرد هستند مناسب باشد. مصالحی نیاز داریم که بتواند در این شرایط دوام بیارد و پایدار باشد و صدها سال برای مردم کار کند و در واقع خانه‌سازی امن اتفاق بیفتد.

مدیر کل سابق فدراسیون بین المللی املاک و صنعت ساختمان (FIABCI) با اشاره به ورق‌های ساختمانی این شرکت گفت:  این ورق‌ها مزایای ۲۰گانه‌ای دارد از جمله اینکه ۱۰۰ درصد نسوز هستند. خیلی از محصولات ساختمانی ادعا می‌کنند که ضد حریق هستند اما اینطور نیست و آنها تنها دیرسوز هستند، مثلاً در دمای ۶۰۰ ۷۰۰ درجه سانتیگراد می‌سوزد.اما این  ورق‌های به عنوان ورق‌های نسوز در دنیا مطرح است.

یوسفی درباره انتخاب کشور عمان گفت: بازار مصرف ساختمان ایران بازار مصرف پایداری نیست چرا که از نظر قیمتی مدام در حال تغییر است. ورق‌ها به صورت دلاری معامله می‌شود و لذا از همین نظر نمی‌توانیم مصالح را در ایران خرید و فروش کنیم.در ایران برای ثبت شرکت و کارخانه هزاران مانع وجود دارد این در حالیست که بنده در امارات طی ۶ روز کارخانه احداث کردم.

مدیر کل سابق فدراسیون بین المللی املاک و صنعت ساختمان (FIABCI) بیان کرد: ساخت و ساز ایران نیازمند تکنولوژی ناب چین است نه اینکه سراغ تکنولوژی دسته سه یا چهار چین برویم. امیدوارم مسکن مهر چین را وارد ایران نکنیم.

یوسفی گفت: ما طی سال‌های اخیر مصالح مزخرفی را در کشور استفاده کردیم و عمر مفید ساختمان را به زیر ۳۰ سال رسانده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه