English

خبرگزاری موج کرمانشاه گزارش می دهد؛

مُسکِن قوی مسکن کرمانشاه

مهم‌ترین سرمایه کامل‌کننده نیاز یک زوج برای اینکه به آن‌ها جرأت تشکیل زندگی مشترک را بدهد، قطعا تامین کم‌هزینه سقفی است به‌نام «خانه». در این راستا، سازمان راه و شهرسازی استان کرمانشاه با همکاری استانداری، بخش خصوصی و دیگر نهادها، طی فرآیند یک تا حداکثر سه‌ساله، قصد دارد در واگذاری پروژه‌های «نهضت ملی مسکن» پیشرو باشد.

 مُسکِن قوی مسکن کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، تامین مسکن به‌عنوان یک مولفه بسیار مهم در برداشتن گام‌های اولیه برای یک زندگی مشترک با وجود ارقام سرسام‌آور فعلی برای خرید، رهن و اجاره، بسیار حائز اهمیت است. به همین منظور دولت‌ در چند سال اخیر در قالب طرح‌هایی همچون نهضت ملی مسکن سعی بر این داشته که اقشار مختلف جامعه بتوانند نه با ارقام نجومی، بلکه در حد توان‌شان صاحب خانه شوند.

 پروژه‌های مسکن مهر در دولت‌های قبلی که  در ابتدای سیر صعودی و افسارگسیخته تورم در اقتصاد کشور بود، نتوانست آن‌طور که پیش‌بینی شده بود، نیازهای اساسی جامعه را برطرف کند، اما در دولت سیزدهم که محوریت قرار گرفتن خانه‌دار شدن اقشار ضعیف جامعه از سوی رئیس‌جمهور مطرح شد،  مسکن مهر جای خود را به نهضت ملی مسکن داد. البته در حدود سه سالی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، استان کرمانشاه آن‌طور که باید و شاید در نمودار  ساخت مسکن در طرح‌های مذکور موفق عمل نکرده بود و حالا  چند ماهی است در یک پویش جهادی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و استانداری کرمانشاه حرکت لاک‌پشتی گذشته کنار گذاشته شده و پروژه‌های نهضت ملی مسکن، سرعت مضاعفی به خود گرفته و طی جلسات متوالی و پای کار کشاندن نهادهای گوناگون استان دنبال شده است. به‌تازگی هم رسانه‌های استان در یک اردو یکروزه در جریان اهم پروژه‌های فعال «نهضت ملی مسکن» کرمانشاه قرار گرفتند.

نهضت ملی مسکن کرمانشاه

گام نخست: پروژه «بلوردی» در  بیستون

پروژه «بلوردی» نزدیکی شهر بیستون در شرق شهر کرمانشاه  واقع شده است. محل دقیق این پروژه، بعد از سه‌راهی هرسین به سمت بیستون و پشت روستای بلوردی است. این پروژه مختص  به اجرای قانون جوانی جمعیت است و در زمینی به مساحت ۱۰۳ هکتار و در قالب هزار و ۳۰۰ قطعه اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه درباره روند اجرایی این پروژه گفت: در این پروژه، در مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ واحد ۲ طبقه حیاط‌دار برای مشمولان قانون جوانی جمعیت در قالب یک شهرک با تمام امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی ساخته می‌شود و ساکنان آن می‌توانند همه نیازهای خود را در این مجموعه تامین کنند.

رامین الماسی با تاکید بر اینکه قطعات زمین در این پروژه پس از آماده‌سازی به نفرات واجد شرایط واگذار می‌شود، گفت: ساخت این زمین‌ها توسط خود افراد و با تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ایمن بودن زمین‌های مذکور چنین توضیح داد: تمام واحدها براساس استانداردهای مقررات ساختمان ساخته می‌شوند و مقررات ایمنی و زلزله در آنها رعایت خواهد شد و در برابر حوادث قهری مانند زلزله مستحکم ساخته می‌شوند.

گام دوم: پروژه سراج

اجرای پروژه سراج در کنار بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در قالب ۴ فاز ۶ و ۷ طبقه برنامه‌ریزی شده است. در فاز اول این پروژه ۳۶۰ واحد، فاز دوم 1120 واحد، فاز سوم 1735 واحد و فاز چهارم ۶۰۰ واحد به متقاضیان تحویل داده می‌شود. 

بنا بر اعلام پیمانکار پروژه، فاز ۱ و ۲ این پروژه برای ساخت به بنیاد مسکن واگذار شده و به ازای هر واحد، تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود و مابقی هزینه‌ها را متقاضیان در اقساط ماهانه پرداخت می‌کنند.

نهضت ملی مسکن کرمانشاه

گام سوم: پروژه بنیاد مستضعفان

پروژه ۴۷ هکتاری بنیاد مستضعفان در انتهای شهرک امام خمینی شهر کرمانشاه در قالب ۲۷۰ بلوک که هر بلوک شامل ۲۰ واحد در ۵ طبقه مسکونی و در کل 1400 واحد احداث می‌شود.

 

گام چهارم: پروژه امید

پروژه امید در پادگان توحید ابتدای شهرک دانش  روبه‌روی هوانیروز در زمینی به مساحت ۹ هکتار و در ۸ بلوک در دست ساخت بوده و قرار است در ۷ طبقه مسکونی و ۲ طبقه پارکینگ و در مجموع ۴۴۸ واحد ساخته شود.

گفتنی است که این پروژه توسط بنیاد تعاون سپاه انجام می‌شود و به هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

از دیگر پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن در شهر کرمانشاه می‌توان احداث ۷۱۲ واحدی در انتهای شهرک امام خمینی (ره) اشاره کرد که در زمینی به مساحت ۹ هکتار و در قالب ۸۹ بلوک و هر بلوک ۸ واحد و ۴ طبقه و پیلوت ساخته شود.

به‌گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، قطعات این زمین برای ساخت به انجمن شرکت‌های ساختمانی واگذار شده و تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نیز به آن‌ها پرداخت می‌شود.

نهضت ملی مسکن کرمانشاه

گام پنجم: پروژه اربابی

اجرای پروژه «اربابی» در انتهای شهرک دولت‌آباد شهر کرمانشاه توسط انجمن انبوه‌سازان به‌صورت صددرصد بومی در حال ساخت است. این پروژه در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار شامل ۹۸ بلوک و هر بلوک ۶ واحد در حال احداث بوده و قرار است سه طبقه مسکونی حیاط‌دار در آن ساخته شود.

تفاوت اصلی این پروژه در وهله نخست در سه طبقه‌ساز بودن و سپس حیاط‌دار بودن این مجتمع‌هاست، از طرفی این پروژه که کرمانشاه به‌عنوان ابداع‌کننده و پایلوت کشوری آن قرار گرفته، دارای چند شاخص تسهیلاتی برای متقاضیان است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نکات زیر اشاره کرد؛

 اول آنکه سهم آورده این طرح‌ها در مقایسه با پروژه‌های قبلی از شرایط بهتری برخوردار است. پروژه حداکثر یک‌ساله و به‌صورت خشک تحویل مشتری شده واگر متقاضی تمایل داشته باشد، مراحل تکمیلی را پیمانکار با واریز هزینه انجام می‌دهد، در غیر این‌صورت، فرد با تحویل واحد مسکونی خد می‌تواند در حد توان و به مرور آن را تکمیل می‌کند.

گفتنی است که در این پروژه در مجموع ۵۵۸ واحد ساخته می‌شود و قطعات زمین آن به انجمن انبوه‌سازان جهت ساخت واگذار شده و تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد نیز پرداخت می‌شود.

نهضت ملی مسکن کرمانشاه

گام ششم: پروژه شهید آوینی

آخرین مقصد اردوی راه و شهرسازی استان به مجتمع شهید آوینی که ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران است، تعلق داشت. به گفته رامین الماسی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، ۶ هکتار زمین برای این پروژه در نظر گرفته شده و قرار است در آن ۶۴ بلوک شامل هر بلوک ۶ واحد و به صورت ۳ طبقه حیاط‌دار ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اعلام کرد: در مجموع ۳۸۴ واحد در این زمین ساخته می‌شود و قطعات به انجمن شرکت‌های ساختمانی جهت ساخت واگذار شده و تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نیز به ازای هر واحد پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم برنامه احداث ۴ میلیون واحد مسکونی توسط دولت به استان‌ها ابلاغ شده که سهم استان کرمانشاه از این تعداد، ۱۱۹ هزار و ۴۹۹ واحد است و تعداد متقاضیان ثبت نام شده استان تاکنون ۲۱۰ هزار و ۴۲۲ نفر بوده که از این تعداد ۶۷ هزار و ۷۵۵ نفر تایید شده‌اند.

به‌گفته الماسی در طرح نهضت ملی مسکن دولت به‌دنبال این است که هزینه‌های تمام شده و آورده متقاضیان طرح کاهش یابد که این کاهش در دستور کار قرار گرفته است. وی توضیح داد که کاهش طبقات، حذف آسانسور برای بلوک‌های سه واحدی و حذف پارکینگ به کاهش هزینه‌های تمام‌شده واحدها کمک می‌کند و به متقاضیان فشار اقتصادی وارد نخواهد کرد.

وی خواستار همکاری مردم برای ساخت سریع واحدها شد و گفت: مردم تا این مرحله خوب همکاری کرده‌اند و انتظار داریم تا پایان کار، این همکاری را ادامه دهند و انصراف ندهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه