English

به زودی اجرا می‌شود؛

بهره‌برداری از ۱۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در پهنه غربی تهران

به زودی پروژه‌های شبکه و خطوط انتقال فاضلاب‌رو در بزرگراه‌های جناح و چمران با هدف انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروزبهرام) تکمیل و به زودی به بهره‌برداری ‌خواهد رسید.

بهره‌برداری از ۱۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در پهنه غربی تهران

به گزارش خبرگزاری موج، این پروژه‌ها با ارزش ۳۵ هزار میلیارد ریال تا پایان آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و ۹۰۰ لیتر در ثانیه فاضلاب وارد چرخه تصفیه و بازچرخانی می‌شود.

با افتتاح این پروژه‌ها مشکل جمع‌آوری فاضلاب باقی مانده مناطق ۳، ۲ و ۵ شهرداری تهران رفع می‌شود.

اجرای خطوط جمع کننده بزرگراه جناح به طول ۱۴۶۰ متر به قطر ۱۲۰۰ میلی‌متر در عمق ۱۸ متری با روش مکانیزه، ۱۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده در بالادست را قابل بهره‌برداری می‌کند.

هم‌چنین با تکمیل شبکه و خطوط اجرا شده منتهی به بزرگراه چمران در عمق حداکثر ۱۹ متری، حدود ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب بالادست قابل بهره‌برداری خواهد شد.

با افتتاح این دو پروژه امکان نصب ۱۷ هزار رشته انشعاب فاضلاب خانگی فراهم می‌شود و جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار خواهد گرفت و شاخص برخورداری جمعیت ۳.۳ درصد در شهر تهران افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است با تکمیل این خطوط مشکلات زیست محیطی جمع‌آوری فاضلاب محدوده‌های صادقیه، بلوار فردوس و بخشی از پونک در منطقه ۵ شهرداری تهران و محدوده‌های مجتمع آتی‌ساز، هتل‌های پارسیان-آزادی و اوین، ندامتگاه اوین و بخشی از شیخ بهایی و ملاصدرا، بلوار فرهنگ و برج میلاد در مناطق ۲ و ۳ شهرداری رفع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه