English

کارگاه آموزشی دبی سنجی و پایش شبکه فاضلاب در آبفای استان اصفهان برگزار شد

کارگاه دبی سنجی و پایش شبکه فاضلاب با هدف آموزش استفاده از تجهیزات دبی سنجی و ابزار دقیق با تاکید معاون بهره‌برداری و توسعه شبکه فاضلاب آبفای استان برگزار شد.

کارگاه آموزشی دبی سنجی و پایش شبکه فاضلاب در آبفای استان اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مدیر دفتر سیستم‌های کنترل و انرژی فاضلاب آبفای استان اصفهان در این جلسه بیان کرد: با تجهیز تاسیسات فاضلاب به سیستم دبی سنجی و سطح سنجی، نقاط کلیدی این شبکه به صورت بر خط و مستمر بررسی و کنترل می شود که این امر باعث پیشگیری از وقوع بسیاری از حوادث شبکه فاضلاب خواهد شد.

حمیدرضا فولادی مهار حوادث پس زدگی فاضلاب را از مزیت‌های بهره‌مندی از سامانه تله متری در شبکه‌های فاضلاب برشمرد و اظهار داشت: با مهار حوادث، خسارات ناشی از پس زدگی شبکه فاضلاب کاهش یافته و همچنین تبعات اجتماعی مرتبط با آن به حداقل می‌رسد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تجهیزات ابزار دقیق در مجراهای اصلی فاضلاب شهر اصفهان نصب شده و در حال بهسازی است و در آینده نزدیک اطلاعات سطح و دبی نقاط کلیدی شبکه فاضلاب شهر اصفهان به مرکز کنترل و پایش ارسال خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان این که در حال حاضر 9 تصفیه خانه و ۷ ایستگاه پمپاژ فاضلاب دارای تجهیزات تله متری و کنترل محلی هستند، خاطرنشان کرد: با همت مضاعف در سال جاری سایر تاسیسات کلیدی فاضلاب نیز به مرکز کنترل و پایش ستاد متصل می شوند و این در حالیست که شرکت آب و فاضلاب در صدد است در آینده ای نزدیک در صورت تامین اعتبار لازم تاسیسات بیشتری را به سامانه تله متری مجهز کند.

مدیر دفتر سیستم‌های کنترل و انرژی فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: پایش و مدیریت مصرف انرژی، مدیریت الکتروموتورها، پایش پارامترهای کیفی و نظارت تصویری فرآیند و تاسیسات فاضلاب از دیگر مزایای بهره‌ مندی از سامانه تله متری در تاسیسات فاضلاب است.

گفتنی است بیش از ۴۵ نفر از کارکنان فعال بخش انرژی و حوادث تاسیسات فاضلاب در این کارگاه آموزشی شرکت کردند و به صورت عملی با تجهیزات دبی سنجی و تله متری آشنا شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه