English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد:

مشهد نیازمند ۴۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: طول شبکه فاضلاب مورد نیاز فعلی این کلانشهر چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که اجرای ۶۰۰ کیلومتر از این طرح باقی مانده و روان ساختن شبکه جمع آوری فاضلاب مورد نیاز است.

مشهد نیازمند ۴۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین اسماعیلیان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خبری اعلام کرد: اجرای شبکه فاضلاب این کلانشهر از سال ۱۳۷۳ آغاز شده و با انجام سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر، حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اسماعیلیان ادامه داد: طول شبکه فاضلاب مورد نیاز فعلی این کلانشهر چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که اجرای ۶۰۰ کیلومتر از این طرح باقی مانده و روان ساختن شبکه جمع آوری فاضلاب مورد نیاز تا پایان سال۱۴۰۷ در محدوده های طبرسی شمالی، شهید رجایی و باهنر، الهیه، ثامن، کال زرکش، طرق، شهرک رضویه، شمال کشف رود، عباس آباد و حجت آباد در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: همچنین حدود ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب مورد نیاز نیز تا افق سال ۱۴۲۰ برای مناطق شاهنامه، جاده کلات و روستاهای حاشیه شهر پیش بینی شده که طراحی شبکه های مذکور دارای طرح تفصیلی و در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: طراحی و اجرای شبکه‌های فاضلاب مشروط به ابلاغ طرح تفصیلی مصوب مناطق است و در افق طرح، شبکه جمع آوری فاضلاب شهر مشهد به چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: هم اینک پنج تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت اسمی ۲۶۳ هزارمترمکعب در شبانه روز در مدار بهره‌برداری است و در صورت اجرای کامل شبکه فاضلاب و اتصال همه مشترکین به شبکه جمع آوری فاضلاب، ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب مورد نیاز برای این کلانشهر ۴۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد بود.

اسماعیلیان اظهارداشت: در این راستا برای افزایش ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب به رغم مشکلات شدید مالی و اعتباری با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تنوع بخشی در مدل‌های مالی، اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح کرد: بخش اول تصفیه خانه فاضلاب "پرکندآباد ۲" با ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز تا پایان سال جاری و بخش دوم آن نیز به ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب دیگر تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی توضیح داد: تصفیه خانه فاضلاب طبرسی شمالی نیز با ظرفیت ۶۸ هزار مترمکعب از طرحهایی است که عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده و تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید که به کمک این تصفیه‌خانه، مشکل فاضلاب مناطق طبرسی شمالی، رسالت، پنج تن و مناطق حاشیه‌ای شمال شرق مشهد رفع خواهد شد.

اسماعیلیان متذکرشد: در راستای مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز، تصفیه خانه فاضلاب شماره هفت مشهد به ظرفیت ۴۶ هزار متر مکعب در شبانه روز به سرانجام رسیده و با انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال جاری شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد یادآورشد: تکمیل شبکه فاضلاب شهرک قدس و آزادگان، تکمیل شبکه فاضلاب محدوده صبا و سیدی، تکمیل شبکه فاضلاب شهرک شیرین، تکمیل شبکه فاضلاب شهرک گلشاد، تکمیل شبکه فاضلاب شهرک عمار یاسر، اجرای شبکه و انشعابات فاضلاب روستای خورشید بخشی از برنامه ها است.

وی اضافه کرد: و اجرای شبکه و نصب انشعابات فاضلاب محدوده شمال شهرک شهید رجایی، اجرای شبکه و انشعابات باقیمانده پراکنده در سطح شهر مشهد و نصب انشعابات فاضلاب باقیمانده در محدوده شهرک های نوید و کشاور و حجت از برنامه اجرایی سال ۱۴۰۲ این شرکت است.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب محدوده خیابان‌های پنجتن و طبرسی شمالی همزمان با پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه طبرسی شمالی و اجرای ایستگاه پمپاژ و خط انتقال رضویه به طول حدود هشت کیلومتر و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر رضویه به طول حدود ۱۱ کیلومتر از دیگر پروژه‌های در دست اجرا در سال جاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه