English

شاخص بورس امروز ۸ اسفند ۱۴۰۱/ شاخص بورس امروز تا رقم یک میلیون و ۸۰۹ هزار واحد روند صعودی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران طی معاملات روز دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ را با رنگ سبز آغاز کرد و شاخص کل بورس تا رقم یک میلیون و 809 هزار واحد روند صعودی داشت.

شاخص بورس امروز ۸ اسفند ۱۴۰۱/ شاخص بورس امروز تا رقم یک میلیون و 809 هزار واحد روند صعودی داشت

به گزارش خبرگزاری موج، شاخص کل بورس در روز میانی هفته روز پر معامله‌ای را پشت سر گذاشت. جریان دادوستد‌های روز جاری از دو فاز کاملا متفاوت تشکیل شد. در ابتدا با آغاز معاملات، هیجان بالا در فروش‌ها مشخص بود و همین دلیل باعث شد تا شاخص کل تا نیمه بازار امروز رنگ سرخ تابلو معاملات را تجربه کند.

پس از آن اما از حوالی ساعت 11 موج تقاضای بوجود آمده در بازار موفق شد تا شاخص کل را به سوی مثبت دامنه نوسان بازگرداند.

بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش چهار هزار و 848 واحدی که معادل 0.27 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون و 809 هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن اما در خلاف جهت شاخص کل گام برداشت و با کاهش 0.36 درصدی به سطح 536 هزار و 790 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 22 میلیارد و 350 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات را 10 هزار و 351 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

 

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 524 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

 

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط  5 برابر میانگین 3 و 12 ماهه، حجم داشته‌اند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

 

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خودرو، فولاد و شستا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و خساپا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

کماسه با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثمعرا نیز با افت 6.95 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

 

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های خودرو، وثوق و خساپا تعلق گرفت. همچنین سهم‌های خودرو، فروژ و گذنا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای طلا، کمند و ذوب خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وامین، کقزوی و فافق رقم خورد. همچنین دارو در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خوساز بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه