English

شاخص بورس امروز ۷ اسفند ۱۴۰۱/ شاخص بورس امروز تا رقم یک میلیون و ۸۰۴ هزار واحد روند صعودی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران طی معاملات روز یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ را با رنگ سبز آغاز کرد و شاخص کل بورس تا رقم یک میلیون و 804 هزار واحد روند صعودی داشت.

شاخص بورس امروز  ۷ اسفند ۱۴۰۱/ شاخص بورس امروز تا رقم یک میلیون و 804 هزار واحد روند صعودی داشت

به گزارش خبرگزاری موج، شاخص کل بورس در دومین روز معاملاتی هفته، جهش 65 هزار و 520 واحدی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون و 804 هزار واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 2.04 درصدی در سطح 536 هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین در این روز ارزش معاملات خرد بازار به 12،968 میلیون تومان رسید و ارزش دلاری بورس در محدوده 284 واحدی قرار گرفت.

با شروع دومین هفته اسفند ماه شاخص کل بورس تهران روند صعودی بسیار خوبی به خود گرفته و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که این روند مثبت تا پایان سال ادامه‌دار خواهد بود.

 

رفت و آمد پول بین حقیقی‌ها و حقوقی‌ها

بیش از دو سال است که روند بورس نزولی بوده و اکنون بالاخره توانسته تا حدودی مثبت شود. به نظر می‌رسد اعتماد سهامداران نسبت به این بازار در حال جلب شدن است.

نکته اساسی اینجاست که اگر دولت در بورس دست نبرد و دخالتی انجام ندهد شاخص همچنان صعودی باقی می‌ماند اما اگر سلایق مسئولان مجددا وارد بورس شود احتمالا دوباره شاهد شرایط وخیم و سقوط بورس باشیم.

اغلب کارشناسان عقیده دارند که شاخص کل برای اولین بار است که پس از سال 99 یک رشد واقعی پرهیجان را تجربه کرده و این رشد سنگین کاملا واقعی و بدون دستکاری دولت بوده است؛ اما اگر دولت قصد ورود به بورس را داشته باشد شرایط وخیم خواهد شد.

در دو روز اخیر به طور میانگین 90 درصد نمادهای بازار سبزپوش بودند و نمادهای سنگین بازار نیز توانستند به رشد شاخص کمک بسزایی کنند.

در این دو روز شاهد ورود پول به بازار سرمایه بودیم اما برخی تحلیلگران عقیده دارند که در شرایط فعلی پولی وارد بورس نمی‌شود بلکه پول  بین حقوقی‌ها و حقیقی‌ها جابه‌جا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه