English

شاخص بورس امروز ۲ اسفند ۱۴۰۱/ شاخص بورس امروز تا رقم یک میلیون و ۶۵۹ هزار واحد روند صعودی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران طی معاملات روز سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ را با رنگ سبز آغاز کرد و شاخص کل بورس تا رقم یک میلیون و 659 هزار واحد روند صعودی داشت.

شاخص بورس امروز ۲ اسفند ۱۴۰۱/ شاخص بورس امروز تا رقم یک میلیون و  659 هزار واحد روند صعودی داشت

به گزارش خبرگزاری موج، به دنبال خبر حذف دلار فرزین برای شرکت‌های بورسی و شروع فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران از امروز، شاخص کل بورس ، 65 هزار واحد دیگر رشد کرد و به سطح یک میلیون و 659 هزار واحدی رسید.

معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 65 هزار و 153 واحدی که معادل 4.1 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون 659 هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش 2.8 درصدی به سطح 507 هزار و 74 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 19 میلیارد و 110 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات را 9 هزار و 923 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

 

وابستگی بورس و دلار

با پایان یافتن سیاست دلار فرزین که از هشتم دی‌ماه شکل گرفته بود، بورس توانست بار دیگر روی سبز خود را به سهامداران نشان دهد. بر همین اساس شاخص کل در روز دوشنبه و امروز به ترتیب حدود 60 و 65 هزار واحد رشد کرد و بار دیگر نشان داد که بورس ایران وابستگی شدیدی به نوسانات ارز دارد.

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که حذف دلار 28 هزار و 500 تومانی می‌تواند تاثیر مثبتی روی صنایع شیمیایی و فلزات بگذارد.

دلیل دیگر رشد دو روزه بازار را می‌توان افزایش عجیب نرخ دلار و رسیدن به مرز 50 هزار تومانی دانست. البته باید توجه کرد رشدهای متاثر از افزایش نرخ دلار اسمی و تورمی محسوب می‌شود.

 

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم فولاد، خودرو و شپنا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و خبهمن بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

وسکاب با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثالوند نیز با افت 6.95 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه