English

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن:

تامین ۲۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در یک سال گذشته حدود ۲۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها تامین و بالغ بر ۱۲ هزار هکتار به شهرها الحاق شده است.

تامین ۲۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن

به گزارش خبرگزاری موج، تاکنون ۷۱ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تحصیل شده که بنا به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن ۲۸ هزار هکتار در یک سال اخیر تامین شده است.

ارسلان مالکی اظهار کرد: در دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن در کشور اقدامات بی‌نظیری صورت گرفته است. در شرایطی که تامین زمین برای طرح‌های مسکن در دولت قبل کاری دشوار به نظر می‌رسید، سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در حدود یک سال برای حدود ۲۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها زمین تامین کند و بالغ بر ۱۲ هزار هکتار زمین به شهرها الحاق کند.

وی نقش نیروهای حقوقی در تامین زمین و حفظ و حراست از زمین‌های دولتی را بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد: شما در خط مقدم حراست از انفال و بیت‌المال قرار دارید و وظیفه خطیر جلوگیری از دست‌درازی به زمین‌هایی که متعلق به همه مردم کشور است، برعهده شماست.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، مجهز شدن کارشناسان حقوقی ادارات کل راه و شهرسازی به دانش و مهارت به‌روز و همچنین سلامت و امین بودن را دو خصوصیت اصلی نیروهای حقوقی عنوان و اظهار کرد: داشتن این دو شرط باعث می‌شود که کارشناسان حقوقی به یک مشاور آگاه و امین برای مدیران مجموعه تبدیل شوند.

مالکی در نشست آموزشی آشنایی با قوانین و نظام حقوقی و مقررات حاکم بر تشخیص نوعیت اراضی، همچنین به مدیران استانی توصیه کرد: تصمیمات خود را با ملاحظات حقوقی و قانونی اتخاذ کنند. این کار باعث می‌شود پیش از آنکه مشکلی پیش بیاید، با اقدامات پیشگیرانه مسائل را مدیریت کرده و از آسیب‌های جدی جلوگیری به عمل آوریم.

توجه به سیاست‌های بالادستی و لزوم تعامل کارشناسان حقوقی با مدیران داخل مجموعه، سیستم قضایی و دستگاه‌های نظارتی از دیگر مواردی بود که سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن به آنها اشاره داشت.

 

بیشتر بخوانید:

از ابتدای سال رفع فوری تعرض به ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین دولتی

دو گره مسکن ملی زمین و تسهیلات است / بانک ها تسهیلات و وزارت علوم، زمین نمی دهند

بنیاد شهید تمام املاک خود را که قابل طرح در نهضت ملی مسکن داشته باشد در اختیار می‌گذارد

ابلاغ بسته ۱۹ بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده به استانداران

اعطای ۷۱ هزار میلیارد تومان در قالب طرح نهضت ملی مسکن متناسب با پیشرفت واحدهای مسکونی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی