English

یک کارشناس ذی حسابی مالیاتی در گفتگو با خبرگزاری موج:

رصد مالیاتی پزشکان از طریق تراکنش بانکی / مالیات ستانی نباید پرهزینه شود

سیاوش غیبی گفت: سازمان مالیاتی روی تراکنش بانکی و گزارش های مالیاتی پزشکان کار می کند تا جلوی فرار مالیاتی آن‌ها را بگیرد اما مساله اینجاست که دریافت مالیات از مؤدیان نباید پرهزینه باشد.

رصد مالیاتی پزشکان از طریق تراکنش بانکی / مالیات ستانی نباید پرهزینه شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، سیاست دولت در سال های اخیر جلوگیری از فرار مالیاتی بوده و بسیاری از افرادی که کارتخوان داشتند اما اظهارنامه مالیاتی نمی دادند طبق سیاست جدید سازمان امور مالیاتی باید کارتخوان ها را تعیین تکلیف می کردند و همین موضوع باعث شده برخی مشاغل خدماتی مانند پزشکان مشمول مالیات شوند هرچند برخی مراجعه کنندگان را مکلف به پرداخت نقدی می کنند و این مساله تا جایی ادامه دار شده که رئیس جمهوری هم اعلام کرده که فرار مالیاتی همچنان یکی از بزرگ‌ترین چالش های اقتصادی کشور است.

یک کارشناس ذی حسابی مالیاتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه امسال 2 میلیون نفری که کارتخوان داشتند اما پرونده مالیاتی نداشته اند مشمول مالیات شده اند، گفت: همین مساله باعث شده مؤدیان مالیاتی امسال زیاد شوند و فرار مالیاتی کاهش پیدا کند، از طرف دیگر مالیات ارزش افزوده در نتیجه توسعه سبد مصرفی مردم افزایش پیدا کرده که باعث شده درآمد مالیاتی کشور بالا برود.

سیاوش غیبی درباره دلایل ادامه فرار مالیاتی پزشکان با مجبور کردن مراجعه کنندگان به پرداخت نقدی افزود: پزشکان مشمول مالیات مشاغل هستند که در بخش 10 درصدی از مالیات کشور قرار می گیرند، به همین دلیل افزایش مالیات ستانی از آن‌ها در سال جاری اتفاق افتاده اما درصد بالایی از مالیات محسوب نمی شود.

او افزود: از طرف دیگر سازمان مالیاتی روی تراکنش بانکی و گزارش های مالیاتی آن‌ها کار می کند تا جلوی فرار مالیاتی آن‌ها را بگیرد اما مساله اینجاست که دریافت مالیات از مؤدیان نباید پرهزینه باشد و به عبارت دیگر مالیات ستانی باید ارزان باشد.

این کارشناس ذی حسابی مالیاتی با اشاره به اینکه درآمد مالیاتی کشور امسال 64 درصد بیشتر از آنچه انتظار می رفت رشد داشته است، اظهار کرد: این آمار رشد مالیات ستانی در 6 ماهه اول امسال محقق شده و تا پایان به‌طورقطع با افزایش درآمد مالیاتی کشور مواجه خواهیم بود و این مساله به معنای افزایش فشار مالیاتی به بخش های تولیدی یا افرادی که پیش از این مالیات می پرداختند نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه