English

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبر داد؛

پیش‌بینی وصول ۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات تا پایان سال در استان اصفهان

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان از پیش‌بینی وصول ۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات تا پایان سال جاری در استان اصفهان خبر داد.

پیش‌بینی وصول ۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات تا پایان سال در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،عباس مزیکی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه وصول مالیات در استان امسال ۹۵ درصد تحقق یافته است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات تا پایان سال جاری در استان اصفهان وصول شود.

وی افزود: طی هشت ماهه امسال ۲۰ هزار و ۵۰ میلیارد تومان مالیات در استان  وصول شده است که معادل مجموع مالیات وصول شده در سال گذشته می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده و سهم چهار درصدی شهرداری‌ها از این مالیات اظهار داشت: در هشت ماهه امسال از این محل  ۵,۳۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها واریز شده  که از کل ارزش افزوده سال گذشته بیشتر است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در خصوص عوارض آلایندگی توضیح داد: امسال عوارض آلایندگی فقط ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها پرداخت شده است.

وی با اشاره باینکه شناسایی واحدهای آلاینده توسط سازمان حفاظت محیط زیست تا امروز انجام نشده است، گفت: سهم آلایندگی واحدها هنوز مشخص نشده تا این مبلغ پرداخت و به حساب شهرداری‌ها واریز گردد.

مزیکی در خصوص فرارهای مالیاتی بیان کرد: ساماندهی دستگاه های  پوز و اطلاعاتی که دستگاه‌های نظارتی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهند، شناسایی فرارهای مالیاتی را آسان‌تر کرده است.

وی با اشاره به  استفاده نکردن پزشکان و مراکز درمانی از دستگاه‌های پوز افزود: جامعه پزشکی برای فرار از پرداخت مالیات نباید بیماران را به زحمت بیندازند تا مجبور به تهیه پول نقد باشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید براینکه استفاده از دستگاه پوز یک تکلیف قانونی است ، گفت: براساس قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، با متخلفان برخورد و براساس مرجع صدور مجوز کسب پس از اخطار، باطل و سپس محل کسب پلمب می شود.

این مقام مسئول با اشاره به  ماده ۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی، اظهار داشت :براساس این قانون حداقل دو میلیون تومان و حداکثر دو برابر ارقامی که مشمول مالیات دستگاه پوز بوده نیز جریمه‌ای است که برای متخلفان تعیین می‌شود.

افزوده شدن ۱۲۰ هزار پرونده مالیاتی جدید در سال گذشته

مزیکی بیان داشت: در سال گذشته با ساماندهی دستگاه‌های پوز ۱۲۰ هزار پرونده مالیاتی جدید به سیستم مالیاتی کشور افزوده شد.

 مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد:اگر همه الزامات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اجرایی گردد درآمدهای وصولی دولت نیز بیش از این افزایش می‌یابد.

وی گفت: مردم عزیز می‌توانند تخلفات مالیاتی را به سامانه ۱۵۲۶، همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۵ و سامانه سوت‌زنی اعلام تا در سازمان امور مالیاتی این تخلفات پیگیری و رسیدگی شود.

عباس مزیکی در خصوص سامانه مودیان اظهار داشت: با اجرای این سامانه  گردش کالا و خدمات شفاف‌سازی می‌شود که در حال حاضر شرکت‌های بورسی فاکتورهای کالا و خدمات خود را صادر کرده و وارد سامانه مودیان شده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد:اصناف و فعالان اقتصادی حتماً حساب‌های تجاری و غیرتجاری خود را تفکیک کنند تا برای فعالیت‌های غیرتجاری خود نیز مجبور به پرداخت مالیات نشوند.

مزیکی با اشاره باینکه بعضی از فعالان اقتصادی فعالیت‌های خود را به قرض‌الحسنه‌ها منتقل کرده‌اند تا در نظام مالیاتی شناسایی نشوند، افزود: این اقدام یک تخلف و جرم مالیاتی محسوب می شود و شناسایی آن در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

نظام بانکی بر قرض الحسنه ها نظارت کند

این مقام مسئول با بیان اینکه نظام بانکی بر عملکرد قرض الحسنه ها باید نظارت داشته باشد، گفت: قرض الحسنه ها براساس قانون متشکل غیرپولی فقط برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به نیازمندان شکل گرفته است اما امروز با خروج این نهادها از وظایف اصلی خود مواجه هستیم.

وی در خصوص اعتراض برخی از فعالان اقتصادی نسبت به ضرایب تعیین مالیات توضیح داد: از اتاق اصناف و اتحادیه‌ها درخواست شد ضرایب مورد نظر خود را اعلام کنند و درخواست شده است که ادارات کل امور مالیاتی در استان‌ها نسبت به متناسب‌سازی ضرایب مالیاتی اختیار عمل داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به شرایط بخشودگی گفت: نظام مالیاتی کشور شرایط بخشودگی و تقسیط مالیات برای فعالان اقتصادی را تسهیل کرده همچنین مدت زمان تقسیط افزایش یافته است.

مزیکی در ارتباط با قانون پایانه‌های فروشگاهی افزود: عدالت مالیاتی و اشراف دولت بر فعالیت‌های اقتصادی به نحوی که مالیات از فعالان واقعی دریافت شود نیازمند آن است که گردش نقدینگی و کالا باید در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

مردم اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه امروز نظام مالیاتی همه گردش‌های حساب در سیستم بانکی را رصد می‌کند، توصیه کرد: مردم باید مراقب باشند اطلاعات هویتی و حساب‌های بانکی خود را در اختیار افرادی که نمی‌شناسند قرار ندهند زیرا استفاده از حساب‌های اجاره‌ای امروز مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه