English

بهروز مهدلو خبر داد:

بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان اصفهان وصول شد

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان اصفهان وصول و به خزانه دولت واریز شده است.

بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان اصفهان وصول شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، بهروز مهدلو در جمع اصحاب رسانه با اشاره باینکه تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی در استان اصفهان وصول و به خزانه دولت واریز شده است، بیان کرد: در راستای رسیدگی به پدیده فرار مالیاتی 4 اداره رسیدگی به این پرونده ها در استان تاسیس شده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید داخل و جهش تولید اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا یکی از اقداماتی که اداره مالیات به همین منظور انجام داده است تدوین بسته حمایتی برای فعالان اقتصادی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه در سال‌های گذشته بسته های حمایتی فقط به واحدهای تولیدی تعلق می‌گرفت، ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در سال جاری به سایر فعالان اقتصادی و حتی کسبه خرد نیز که دچار مشکلات اقتصادی شده بودند این بسته تعلق گرفت و رضایتمندی بالای ۹۵ درصد برای مودیان بوجود آمد.

این مقام مسئول توضیح داد: بدهی مالیاتی بیش از ۴۶۰۰ فعال اقتصادی در 9 ماهه سال جاری  به صورت طولانی مدت تقسیط شد، به طوری که پرداخت این اقساط تا ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

مهدلو بیان داشت: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۶ هزار مورد بخشودگی جرایم مالیاتی برای فعالان اقتصادی در استان فراهم شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در راستای کمک به مودیان با توجه به شرایط جنگ اقتصادی و تحریم و همچنین همه گیری ویروس منحوس کرونا اداره کل مالیات هر ماه بیش از ۱۰۰ مورد از مودیان مالیاتی که نتوانستند بدهی تقسیط شده خود را پرداخت کنند، مجددا بدهی آنها تقسیط  می شود.

وی افزود:همچنین از 16 دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری  ۶ درصد بخشودگی جرایم مالیاتی برای فعالین اقتصادی استان در نظرگرفته شده است.

بهروز مهدلو در خصوص پروند های مودیان در استان بیان کرد: با فرهنگ سازی و خوداظهاری صورت گرفته بیشترین قبولی دفاتر مودیان را در استان داشته ایم که در این زمینه پرونده مودیان حقیقق و حقوقی استان ۲۶۵ هزار مورد است.

این مقام مسئول توضیح داد: در استان اصفهان طی 9 ماهه سال جاری ۲۸۰ میلیارد تومان استرداد مالیاتی داشتیم که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان استرداد مربوط به عوارض ارزش افزوده و متعلق به صادرکنندگان بوده است.

وی با اشاره به انجام طرح پایش برای نخستین بار در کشور در اصفهان گفت: طی پنج ماه گذشته طرح پایش به عنوان یک طرح زیربنایی در حوزه مالیات  در اصفهان در حال اجراست که در آن ۲۵۰ هزار پرونده رسیدگی می شود.

مهدلو با بیان اینکه در این طرح  حدود ۱۰۰ هزار پرونده از بین پرونده ها رسیدگی می شود، افزود: یک درصد از پرونده‌های مالیاتی مهم استان اصفهان در اشخاص حقیقی و حقوقی در طرح پایش انتخاب و توسط ۲۰۰ نفر از پرسنل رسیدگی می شود.

این مقام مسئول گفت: حدود ۲۰۰ مورد پرونده‌ در پنج ماه گذشته در قالب طرح پایش در استان رسیدگی شد که منجر به شناسایی درآمدهای واقعی و درآمدهای غیرواقعی شده است.

 مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره باینکه بخش قابل توجه آبادانی و خدمات در شهرها و روستاها از محل عوارض ارزش افزوده تامین می‌شود، بیان داشت: یکی از اقدامات ارزشمندی که توسط امور مالیاتی استان اصفهان برای اولین بار در کشور انجام شد، تهیه و تدوین گزارش مصور عوارض ارزش افزوده است۔

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه