English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

اقدامات هلدینگ خلیج فارس برای حمایت از محیط زیست

امروز در حالی نمایشگاه بین المللی محیط زیست افتتاح شد که هلدینگ خلیج فارس از برنامه های خود برای کاهش آلاینده ها و همچنین حمایت از گونه های خاص جانوری رونمایی کرد.

اقدامات هلدینگ خلیج فارس برای حمایت از محیط زیست
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، نمایشگاه بین المللی محیط زیست با حضور  علی سلاجقه رییس سازمان ملی محیط زیست افتتاح شد.

او در مراسم افتتاحیه با اشاره به اینکه نمایشگاه محیط زیست بعد از توقف چند ساله اجرا می سود، گفت: این نمایشگاه در فرهنگ سازی محیط زیست اهمیت ویژه ای دارد و امیدواریم شرکت های که تولیدات سازگار با محیط زیست دارند از این نمایشگاه بازدید کنند.

رییس سازمان ملی محیط زیست در بازدید از غرفه هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ اقدامات خوبی در زمینه محیط زیست انجام داده است، گفت: امیدوارم پتروشیمی گزارش های خوبی در آینده درباره فعالیت های سازگار با محیط زیست منتشر کنند..

مدیر محیط زیست هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره اقدامات هلدینگ خلیج فارس گفت: این هلدینگ پروژه های مختلف زیست محیطی انجام داده ازجمله جمع آوری گازهای مشتعل شرق کارون در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و کاهش ۱۷ میلیون تن CO2 در این پالایشگاه را اجرایی کرده است.

لیلا آذری با بیان اینکه پروژه جمع آوری و بازیابی از گازهای مشتعل در غرب کارون پالایشگاه یادآوران اجرایی شده است، افزود: همچنین کاهش ۱۵ میلیون تن CO2 در این پالایشگاه اجرایی شده است.

او با اشاره به اینکه در پتروشیمی نوری موضوع گوگرد زدایی گازهای ارسالی به فلر و تبدیل به فسفات آمونیوم اجرایی شده است، تصریح کرد: شرکت پتروشیمی نوری موفق به اخذ تندیس صنعت سبز شده،البته پتروشیمی های بیت بلند و پارس هم تندیس صنعت سبز را دریافت کرده اند.

مدیر محیط زیست هلدینگ خلیج فارس با نگاهی به دیگر پروژه های زیست محیطی شرکت های زیرمجموعه هلدینگ، گفت: به تازگی تصفیه خانه ای به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب در روز و طرح تصفیه پساب متمرکز فجر و مبین در ماهشهر و عسلویه اجرایی شده است.

آذری با تاکید بر اینکه طرح تصفیه zld در پتروشیمی ایلام و گچساران هم اجرایی شده است، اظهار کرد: بهره برداری از بزرگترین لندفیل صنعتی کشور در پتروشیمی امام هم انجام شده است.

او با بیان اینکه حمایت از گونه های جانوری خاص هم توسط هلدینگ خلیج فارس انجام شده است، اطهار کرد: حمایت از گونه های همچون دلفین گوژپشت و لاک پشت نوعقابی در دستور کار قرار دارد همچنین کاشت ۸ میلیون نهال در ماهشهر و احداث ۱۰۰ هکتار فضای سبز اجرایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه